Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Xanthopteryx
jogr skrev:Ger mig på mitt första foruminlägg för att samla lite tankar och åsikter från er som redan kör V90 CC :D

Har precis beställt en V90 CC med lev i slutet av augusti med följande spec.
Är intresserad av att höra vad ni som redan har dessa tillval tycker om dem.

V90 CC, T5 AWD, Pro

Teknikpaket PRO
Loungepaket
Volvo On Call

Metallic Svart
19" Svart Diamond Cut
Stylingkit
Stötfångarskydd
360-kamera
Indragbart drag

Ventilerade nappastolar, Blond/Svart
Massage i framstolarna
Växlingspaddlar + Sportratt
Golvmattor och lastrumsmatta i plast
Tonade rutor
Panoramatak
Bowers & Wilkins
Smartphone integration

Överväger även att polestartrimma den.

Är det något som ni hade valt bort / lagt till och varför?
Parkeringssensorer fram med Park assist (ingår kanske i teknik?). Personligen älskar jag HUD från alla de gånger vi provkört. Sedan red key. Vi fick ner priset till tusenlappen. En komplett extranyckel för en tusenlapp kändes mer än väl värt priset!
av Elektrikern84
Xanthopteryx skrev:Just det. Automagiskt insynsskydd, med tanke på alla som haft besvär med trasiga clips på det manuella.
Får jag problem får de laga :-)
av Xanthopteryx
Elektrikern84 skrev:
Xanthopteryx skrev:Just det. Automagiskt insynsskydd, med tanke på alla som haft besvär med trasiga clips på det manuella.
Så jobbigt bara att de ska behöva laga i tid och otid :-p
Plus att om du nu har automatisk handsfreeöppning av bakluckan så tycker åtminstone jag att det är lite fånigt om du då ändå ska behöva använda händerna för att peta bort insynsskyddet. Då går liksom lite av vitsen med automatöppningen förlorad.
av Elektrikern84
Xanthopteryx skrev:
Elektrikern84 skrev:
Så jobbigt bara att de ska behöva laga i tid och otid :-p
Plus att om du nu har automatisk handsfreeöppning av bakluckan så tycker åtminstone jag att det är lite fånigt om du då ändå ska behöva använda händerna för att peta bort insynsskyddet. Då går liksom lite av vitsen med automatöppningen förlorad.
Jag använder aldrig insynsskyddet på bilen idag trots Handsfee öppning. Har inget av värde som behöver "döjas" där! :-)
av plamek
Bild

Äntligen leverans av min V90CC D5 PRO, karosspassningen man oroade sej över var helt ok. Den beställdes som en 2017 men blev en 2018. En följd av detta blev att bilen levererades utan nödhjul, det var standard på 2017 men blev ett tillbehör på 2018. Heder åt handlaren som tog på sej detta och ser till att jag kommer att få ett nödhjul till min 2018. Fast dragkrok var restnoterad, och en följd av detta var att man inte ville montera de dubbla utblås jag beställt då man hade varit tvungen att demontera bakdelen på bilen två gånger, helt ok tycker jag. Bilen känns solid och stadig när man passerar fartgupp och sådant, inte direkt stötig som man förväntade sej, positivt överraskad :D
av ansjo
Osmium?
av ansjo
Har beställt samma färg, men som du säger gör den inte riktigt rättvisa på den bilden....ser lite ljusare ut än vad jag trodde.
  • 1
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 33
Om tändlås är kasst ?

Vad är symtomen om tändlåset ä[…]

Hej Killen som hjälpt mig har beställt […]

Virvelspjäll

Du behöver nollställa/göra adaption[…]