- tor 11 maj 2017, 15:31
Har använt lite olika tejp på olika bilar, men på denna använde jag Stokvis dubbelhäftande tejp avsedd bl.a. att limma speglar på kakel, vill ha lite "flex" och "avstånd", dvs nån m.m. skum så att skylten inte skaver. På XC60 är det dessutom inte helt plant under skylten på bakluckan, så krävdes två lager där bak..... och fram välvde jag skylten lite både i höjd och sida så den perfekt följer konturen av stötfångarplasten....
Det är de små detaljerna som gör det
precis som din kromlist!!! Snyggt!
Micce1980 skrev: Bra där, annars är det alltid kul att se en bil som någon lagt mycket tid och kärlek på men helt missat reklamen där bak :) Vad satte du med för tejp? Kör samma som jag gjort i säkert 15 år nu, svarta hållare från Mekonomen (jo jag har köpt nya hållare sedan dess)Håller med, reklam går tvärbort :) Sen tycker jag det blir mer "cleant" helt utan ramar... och tidigare (när det gick) beställde jag alltid skyltar UTAN eu-märke också, ännu "cleanare" 8)
Själv hade jag "sovmorgon" och for förbi skroten innan jobbet idag, dagens uppdatering gick som jag hoppats så nu har luckan mellan sätena kromkant precis som jalusiet. Tidsåtgången för bytet föll på hela 1 minut så nu är ordningen återställd-)
Har använt lite olika tejp på olika bilar, men på denna använde jag Stokvis dubbelhäftande tejp avsedd bl.a. att limma speglar på kakel, vill ha lite "flex" och "avstånd", dvs nån m.m. skum så att skylten inte skaver. På XC60 är det dessutom inte helt plant under skylten på bakluckan, så krävdes två lager där bak..... och fram välvde jag skylten lite både i höjd och sida så den perfekt följer konturen av stötfångarplasten....
Det är de små detaljerna som gör det

XC60 D4 AWD Classic Aut, Ice White Summum Klimatpkt VOC Lastpkt Teknikpkt pro delbart drag progr. servo växlingspaddlar sportpedaler borttag emblem pianosvarta paneler mörkt innertak el-nackskydd Leda 18" vinter textilmattor nätfickor stänkskydd