Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av rale
Jag har har haft automatisk låsning av bilen (V70,>3km/h)) sedan 2003(?).
Försvårar rån vid stoppljus och liknande.

Finns denna funktion som standard numera?
Användarvisningsbild
av Micce1980
Standard att man kan ställa in det iaf, hastighet mm minns jag ej
Användarvisningsbild
av Micce1980
Kan faktiskt inte minnas att jag kört eller åkt i någon bil i Sverige som har dettasystem igångsatt, dock verkar varenda bil i jänkarlandet ha detta som "default". Hur ofta händer det egentligen att något inträffar som gör att man behövde eller hade behövt systemet igång?

Låser själv ibland manuellt om jag har saker i bagaget som jag är rädd om dock
av Jacobsson
Jag har alltid funktionen på.
Har också kunder som tyvärr haft nytta av det och väljer därför att ha detsamma.
Känns också skönt att veta att den är på när frun åker iväg själv eller med barnen.
Jag tycker den slår på så fort man åker, men kan minnas fel.
av Malmstroem
När jag tog körkort här i Sverige 1988 så stod det i körkortsboken att dörrarna skulle vara olåsta under färd så att det gick lätt att komma in i bilen vid en olycka.

När jag några år senare tog körkort i USA så stod det att dörrar skulle låsas så fort man satte sig i bilen, så skillnaden har funnits ett tag. Se bara på centrallås -- i Sverige låser du normalt sett upp alla lås med en tryckning. I USA låser du normalt sett bara upp förardörren med första tryckningen. Vill du låsa upp alla dörrarna så får du trycka en gång till på fjärrkontrollen.
av Xanthopteryx
Malmstroem skrev:När jag tog körkort här i Sverige 1988 så stod det i körkortsboken att dörrarna skulle vara olåsta under färd så att det gick lätt att komma in i bilen vid en olycka.

När jag några år senare tog körkort i USA så stod det att dörrar skulle låsas så fort man satte sig i bilen, så skillnaden har funnits ett tag. Se bara på centrallås -- i Sverige låser du normalt sett upp alla lås med en tryckning. I USA låser du normalt sett bara upp förardörren med första tryckningen. Vill du låsa upp alla dörrarna så får du trycka en gång till på fjärrkontrollen.
Åtminstone nyare Volvo låser upp vid krock.
Ökad komfort med 17”

Har dessa 17” på vinterdäcken och[…]

Anslutningar motorblock B21

Nya frågor om anslutningarna på Blocke[…]

Tankat. Ska låna ut bilen till syrran fr&ari[…]

Var köpa stödbatteri?

Har märkt att start o stopp funktion slutat f[…]