Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jacobsson
Det stämmer bra.
I min XC60 jag hade tidigare (med R design) var stolarna mer skålade och eventuellt även mindre.
Det gjorde att vissa barnstolar, speciellt bältesstolar inte kunde ha en bra placering i den riktiga stolen och detta gällde i huvudsak framstolen.
Nu har jag testkört en XC90 R, i en vecka och den upplever jag inte samma sak med. Stolen ser också annorlunda ut från XC60 med mindre skålning och bredare sittyta.
Därför fick jag krypa till korset och ta tillbaka min tanke om detta...
Jag ska också testa en bälteskudda i tredje sätesraden, skulle vara riktigt skönt att slippa flytta runt stolarna när man ska in och ur..
detta är kanske bara ett fyrabarnsproblem... kanske skulle köpt buss istället...
av Jacobsson
Här kommer ett par bilder på min lånebil..
Enligt min åsikt har den bara två mindre roliga egenskaper: R design och för stora hjul..
Bild
Bild

//J
Användarvisningsbild
av fosho
Körde en D5 R-design upp till Norge för nån månad sedan, 19" och jag upplevde den som väldigt obekväm efter en längre resa. Jag väger ingenting typ men hade ont i röven efter 3-4 timmars körande. Riktigt bullrig också. Men i övrigt en fin och snygg bil :-)-)

Väldigt glad att jag inte har sportstolar i V90CCn...

Ja och tänk då när motorn startar […]

Vi som beställt EX90

Jag fick beskedet via telefon och jag har inte f&a[…]

Ökad komfort med 17”

Har dessa 17” på vinterdäcken o[…]

Det finns också statistik som visar att whip[…]