Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SE6M
Seafront skrev:110 km/h på min mätare... både GPS och radions dolda display visar 106 km/h.
Hur får man fram radions dolda display ?

(vet att det går få fram på vissa Saab-varianter, men inte på Volvo ???)

Har du något tips ?

/Mats
Användarvisningsbild
av ER
SE6M skrev:
Seafront skrev:110 km/h på min mätare... både GPS och radions dolda display visar 106 km/h.
Hur får man fram radions dolda display ?

(vet att det går få fram på vissa Saab-varianter, men inte på Volvo ???)

Har du något tips ?

/Mats
Taget direkt från denna
Gör så här:
Stäng av stereon

Håll inne knappen för "Föregående låt" samtidigt som du slår på stereon. Låt knappen vara inne tills det kommer fram en meny på stereons display.

Vrid "1-20/DISC"-knappen tills det står "Constant disp" och tryck på samma knapp tills dess att det inverterade fältet står på "ASC".

Slå av och på stereon. Du kommer nu att se hastigheten som andra värde från vänster i displayen.

För att återgå till normalt läge, upprepa men välj "OFF" istället för "ASC".
Låt dig inte luras av att det står HU803 i länken, den fungerar även lika bra med HU603 och är mycket användbar på "fartkameravägar"
Användarvisningsbild
av SE6M
Hjärtligt tack "ER" för tipset !

Har HU-601 eller 603 (kommer aldrig ihåg vad den heter), får gå ut i bilen och kika för säkerhets skull...

Alltid roligt att prova finesserna som finns !
(nyligen köpt en S80 MY-00 som jag är mycket glad i)

/Mats
Användarvisningsbild
av SE6M
HU-601 heter stereon i vår S80.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
frilins skrev:Vi har en sådan (v70 - 01, 140 hästar), testade i Tyskland för en vecka sedan. 215 km/h i topphastighet 8) , helt ok med mig.
Jo men det tar ju rätt ansenlig tid att ta sig upp till 215 (på mätaren) man får ju ligg aoch pressa länge för att nå dit med 140 hk.
Användarvisningsbild
av frilins
rob.nilsson skrev:Visade mätaren 215 km/h räknar vi med ca: 190-195 "riktiga" km/h.
Mätaren visar runt 10% för mycket.
Väntade mig denna kommentar... :lol:
Vet att det förhåller sig så men vad har det med saken att göra...
Användarvisningsbild
av frilins
VolvoB20 skrev:
frilins skrev:Vi har en sådan (v70 - 01, 140 hästar), testade i Tyskland för en vecka sedan. 215 km/h i topphastighet 8) , helt ok med mig.
Jo men det tar ju rätt ansenlig tid att ta sig upp till 215 (på mätaren) man får ju ligg aoch pressa länge för att nå dit med 140 hk.
Inte alls!
av user1se
:D Har en chippad V70 D5 -03 som hastighetsmätaren visar förmycket på har kollat med GPS när GPSen visar 248 Km står nålen rakt ner kan man programera om hastighetsmätaren eller är det bara att acceptera
Användarvisningsbild
av CarMan
snikmodell. Det är när bilen har plast ratt & saknar klimatanläggning

Är det gamla eller nya drivlinan i bilen? De[…]

Volvo car UX

Hur vet jag om min Volvo omfattas av uppdateringen[…]

Lyfta bilen

Det står i manualen (nedladdningsbar fr&arin[…]

Klonkar från kardan?

Hej, jag har en V70 2001 2.4T AWD. Körde inna[…]