- ons 03 maj 2017, 00:25
#1170166
Hojt! Min Volvo 940 Turbo -94 dör helt utan förvarning ibland, den hostar inte eller någonting, kan köra i 90km/h på femmans växel och den bara tvärdör. När jag har tur så hoppar den igång igen om jag hinner rulla tillräckligt länge med växeln i. (tar upp till 20-30sek)
Det har även hänt vissa gånger att den inte startar efter att jag stängt av den också, främst när jag stått på tomgång ett tag före jag stänger av den.
Då har jag tagit ur säkring nummer ett (1) och väntat ett tag, för det va nån som sa att det skulle jag pröva det, och då brukar den hoppa igång efter några försök. Sen om det beror på säkringen eller om jag bara har tur det vet jag inte.
Luftmassemätare och lambda är bytt vid olika tillfällen. Detta har hållit på länge och varken luftmassemätaren eller lambdan gjorde någon skillnad.
Men jag läste precis en tråd här på forumet om ett liknande fel. Där de trodde att det var något bränsle-relä som var kaiko, sitter ett i motorrummet och ett bakom säkringarna om jag inte missminner mig?
Men om det är pumparna som lägger av, eller spridarna, borde inte bilen hosta och rycka innan den dör då? För jag menar liksom NOLL förvarning, den tvärdör liksom, allt annat funkar som det ska, all elektronik osv, det är bara motorn som dör.
Skulle vara väldigt tacksam ifall någon kunde ge mig tips på vad jag ska kolla upp för något, samt ifall någon kan svara på hur bilen beter sig om spridarna eller pumpen/pumparna lägger av.
Tack på förhand! :D
Det har även hänt vissa gånger att den inte startar efter att jag stängt av den också, främst när jag stått på tomgång ett tag före jag stänger av den.
Då har jag tagit ur säkring nummer ett (1) och väntat ett tag, för det va nån som sa att det skulle jag pröva det, och då brukar den hoppa igång efter några försök. Sen om det beror på säkringen eller om jag bara har tur det vet jag inte.
Luftmassemätare och lambda är bytt vid olika tillfällen. Detta har hållit på länge och varken luftmassemätaren eller lambdan gjorde någon skillnad.
Men jag läste precis en tråd här på forumet om ett liknande fel. Där de trodde att det var något bränsle-relä som var kaiko, sitter ett i motorrummet och ett bakom säkringarna om jag inte missminner mig?
Men om det är pumparna som lägger av, eller spridarna, borde inte bilen hosta och rycka innan den dör då? För jag menar liksom NOLL förvarning, den tvärdör liksom, allt annat funkar som det ska, all elektronik osv, det är bara motorn som dör.
Skulle vara väldigt tacksam ifall någon kunde ge mig tips på vad jag ska kolla upp för något, samt ifall någon kan svara på hur bilen beter sig om spridarna eller pumpen/pumparna lägger av.
Tack på förhand! :D
Senast redigerad av 2 Dallaz, redigerad totalt 0 gång.
Life aint easy for a boy named Sue..