Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av least
Kolla först med din ÅF. Tidigare byttes dessa på goodwill.
av reimorutnik
Okej, nå närmsta ÅF är drygt 5 mil bort vart jag brukar föra bilen på service osv. Har redan beställt den där från vparts å tänkte kolla iaf någon annan gjort likadant och hur bra de har hållt för dem. Men man kan ju alltid ringa å höra med ÅF å se vad dem säger :)
Användarvisningsbild
av fjohan82
StefanN skrev:Kostade väl 17:- att köpa på Volvo. Varför betala dessa överpriser på V-parts?
Blir väl billigare än att köra 10 mil t/r till ÅF..?
av Yaniz
Som alltid, det viktiga är att underlaget är ordentligt rengjort innan du trycker dit märket och att inte tvätta grillen med högtryckstvätt i tid och otid, så ska det sitta kvar. Själv har jag slutat med att tvätta bilen med högtryckstvätt, dock av andra anledningar ...
av Schmoyoho
fjohan82 skrev:Blir väl billigare än att köra 10 mil t/r till ÅF..?
Goodwill funkar antagligen hos vilken återförsäljare som helst, inte specifikt den som sålde dig bilen. Och om inte så är det nog ändå billigare med 17 kr för klistermärket än bensinen för att köra och få det på goodwill.
Användarvisningsbild
av apersson850
Jag minns inte vilket datum det var, men goodwill på att byta Volvomärket i grillen gällde fram till ett visst datum.
Användarvisningsbild
av mikethebik
Märket lossnade på vår 2011 XC70 under färd för ett par månader sedan, jag gick in till min lokala Volvo-handlare och berättade det och frågade om han hade något Dacia-märke istället, fick mitt nya Volvo-emblem gratis...

Mike
Filter i Aisin tf-71sc?

Har en D3 VEA 2017 med Aisin tf-71sc. Har läs[…]

Tack den har jag. Men behöver veta vilka stif[…]

Re: Motorbyte

söker efter ett motorblock till B4164T2 eller[…]

Blinkande ljus

Gomidda alla. I mode när jag körde iv&a[…]