Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av rob88
Jag köpte kameran separat från ett annat företag och efter en del mailväxling med dom som tillverkar själva styrenheten till bilen så verkar det som det här kitet bara stödjer NTSC standarden och kameran jag köpt är PAL.

Beställt en NTSC kamera från Kina nu. http://www.ebay.com/itm/CCD-mini-Car-ca ... 1608952106 :D

Åker till utomlands en vecka nu så kanske tar ett tag tills hinner testa.
Senast redigerad av 2 rob88, redigerad totalt 0 gång.
Ser väldigt bra, kommer du få upp sensorerna med? Systemet som jag sett har inte med sensorerna och man bara höra dom i bakgrunden.

Vart beställde du kitet? Grymt sugen på beställa en

Tack för uppdateringarna!
Användarvisningsbild
av rob88
Jag har en kontakt på en fabrik som jag beställer direkt av. Jag återkommer när jag hunnit testa med en NTSC kamera men det kan som sagt ta ett par veckor.

Om du menar att man får upp varningsmarkeringar för parkeringssensorena så skall det fungera om jag fattat det rätt. Markeringslinjerna flyttar även på sig om jag vrider på ratten. Precis som original.
Senast redigerad av 1 rob88, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Wolfyswe
rob88 skrev:Jag köpte kameran separat från ett annat företag och efter en del mailväxling med dom som tillverkar själva styrenheten till bilen så verkar det som det här kitet bara stödjer NTSC standarden och kameran jag köpt är PAL.

Beställt en PAL kamera från Kina nu. http://www.ebay.com/itm/CCD-mini-Car-ca ... 1608952106 :D

Du menar att du beställt en NTSC kamera va?
För du skriver att kittet var NTSC och kameran PAL och du har nu beställt "ytterligare" en PAL kamera?
:|
Användarvisningsbild
av rob88
Wolfyswe skrev:
rob88 skrev:Jag köpte kameran separat från ett annat företag och efter en del mailväxling med dom som tillverkar själva styrenheten till bilen så verkar det som det här kitet bara stödjer NTSC standarden och kameran jag köpt är PAL.

Beställt en PAL kamera från Kina nu. http://www.ebay.com/itm/CCD-mini-Car-ca ... 1608952106 :D

Du menar att du beställt en NTSC kamera va?
För du skriver att kittet var NTSC och kameran PAL och du har nu beställt "ytterligare" en PAL kamera?
:|
Haha, var lite morgontrött. Givetvis NTSC kamera som jag har beställt. :) Så för att förtydliga.

Backkameraadaptern klarar bara NTSC kamerasignaler.
Användarvisningsbild
av rob88
Sådär, då var de fixat! :D Ursäkta dröjsmålet men leverantören av själva kamerahuset krångla så bytte till en annan leverantör som kunde fixa fram kameran snabbare. :) Och det var som jag trodde. Felet var att jag tidigare kopplat in en PAL kamera :oops: när det i själva verket krävts en NTSC kamera så nu fungerar det strålande! 8) Det enda jag inte lyckats klura ut är hur man får upp frontkamerabild men eftersom jag köpte detta kit till 99% för backkamerafunktionen är jag nöjd!

Om nån skulle vara intresserad kan jag ordna fram ett par kit till via min kontakt på fabriken i Kina. Skicka ett PM såfall.

Filmklipp:

En av få modifieringar man får göra är att flytta de två orange fiberoptik kablarna från original kontaktstycket till det nya.
Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
av rob88
Saabturbo95 skrev:Snyggt!
Har du någon kamera att koppla in fram med eller kommer du skippa det?

Jag är intresserad, men vill i så fall sätta kamera fram med.
Vad kostade delarna i inköp?
Avvaktar med fram, testade med en lös kamera men fick det inte till att fungera, skickat ett mail till fabriken för att se om dom kan lista ut vad som krånglar. :)
Användarvisningsbild
av Mini_ice
Mycket intressant tråd, dock sitter jag på en V40 2016, men antar att det är samma box man använder?

Har några frågor, om det går bra?

Går det att stänga av stödlinjerna?
Hur pass pålitligt är dessa kitt? (finns det risk att störa ut några andra funktioner i bilen, dåligt exempel men som xenonkitten som kunde paja torkarmotorn)
ABS ring/sensorring

Bara så du vet,inga tandhjul varesig fram el[…]

Service Peugeot 107 2007

IMG_20250820_171628.jpg Peugoten är nu nybes[…]

Varvtal motortemp är bara två exempel[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Hat bytt tändstift för ungefär 1,5 […]