Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av 14700
Jag försöker välja mellan Inscription och R-design, men funderar på komforten i R-design vs Inscription.
Dels är det sportstolar i r-design plus att om jag tar R-desing så kommer jag välja 22" fälgar vilket lär göra det lite mer bullrigt i bilen.

Någon som kör R-design med 22", hur är stolarna och ljudvolymen i kupén?
av brynascalle
14700 skrev:Jag försöker välja mellan Inscription och R-design, men funderar på komforten i R-design vs Inscription.
Dels är det sportstolar i r-design plus att om jag tar R-desing så kommer jag välja 22" fälgar vilket lär göra det lite mer bullrigt i bilen.

Jag kör D5 R-design med 22".
Sportstolarna älskar jag. Supersköna, lite hårdare tycker jag, vilket jag och min rygg älskar. 22" ja vad ska man säga, tystare och bekvämare än vad jag trodde, dessutom allt går att överrösta med B&W ;)
Men köp inte 22" för att du tror att du ska åka som på 17" ballongdäck. 22" är form före funktion, det är snyggt inte smart.

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
av Jacobsson
Har du tänkt ha barnstol i bilen under tiden du kommer äga den så skulle jag säga att sportstolarna är ett mindre bra alternativ.

och gällande att ha en T8 R design eller Kia Sorento så tror jag uppfattningen skiljer sig.
För min del skulle jag nog snarare säga att Inscription är det som gäller, annars kan man lika gärna köpa en Panamera.
Hade vi pratat D5, T5 eller så hade jag förstått R-design valet.
av 14700
brynascalle skrev:
14700 skrev:Jag försöker välja mellan Inscription och R-design, men funderar på komforten i R-design vs Inscription.

Jag kör D5 R-design med 22".
Sportstolarna älskar jag. Supersköna, lite hårdare tycker jag, vilket jag och min rygg älskar. 22" ja vad ska man säga, tystare och bekvämare än vad jag trodde, dessutom allt går att överrösta med B&W ;)
Men köp inte 22" för att du tror att du ska åka som på 17" ballongdäck. 22" är form före funktion, det är snyggt inte smart.

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
Att det blir skillnad mellan 17" och 22" är jag medveten om men jag tror/hoppas att det kommer märkas mindre i XC90, och "tystare och bekvämare än vad jag trodde" var precis vad jag ville höra :-)
Jacobsson skrev:Har du tänkt ha barnstol i bilen under tiden du kommer äga den så skulle jag säga att sportstolarna är ett mindre bra alternativ.

och gällande att ha en T8 R design eller Kia Sorento så tror jag uppfattningen skiljer sig.
För min del skulle jag nog snarare säga att Inscription är det som gäller, annars kan man lika gärna köpa en Panamera.
Hade vi pratat D5, T5 eller så hade jag förstått R-design valet.
Barnstol(ar) kommer vi ju ha, och det har jag inte tänkt på att dom kommer förmodligen ta mer plats med sportstolar. Tål att tänkas på.
Men i övrigt är nog R-design en fråga om smak och jag tycker att R-design är lite snyggare än Inscription, iaf utvändigt.
av AKarlsson
Jag hade lite tur, när jag beställde min fick man inscription stolar ifall man valde vanligt skinn. Detta tror jag inte går längre tyvärr.
22orna bullrar mer (har de nya med dämpmaterial), helt klart. Åkte 20 på vintern och de är ju behagligare. Däremot tycker jag inte de är stötigt (luftjädringen).
av uniformerad
Tycker inte det är något som helst problem med barnstol i R-design, nu har vi visserligen bara en stol i baksätet, men det går bra att sitta två vuxna bredvid den.
Är positivt överraskad av 22 tumshjulen, visst lite mer låter det, men inte besvärande mycket, kör på 18 tum dubbat och de låter lika mycket som sommardäcken.
av Jacobsson
När jag hade en Rdesign (var dock en XC60 så det kan givetvis vara skillnad) så var framstolarna så pass skålade att det var svårt att få det riktigt bra med en ordentlig barnstol där. beror givetvis på vilken stol osv.
hur som , testa själv med den du har så har du facit!
av XC60MY10
R-design på en SUV....? Om man vil ha en noe som skal se ut som en "Racing Car" kjøper man vel S60 T6, eller aller helst noe annet enn Volvo..?

Har bestilt XC90 T8 Inscription my18 denim blue m/ 21'
Ökad komfort med 17”

Har dessa 17” på vinterdäcken o[…]

Det finns också statistik som visar att whip[…]

Var köpa stödbatteri?

Jag är hyfsat säker på att du klar[…]

Anslutningar motorblock B21

Nya frågor om anslutningarna på Blocke[…]