Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ändrade färg på vår V90 CC hos säljaren för snart 3 veckor sedan. På Minvolvo står det fortfarande färgen som vid beställning. Har pratat med säljaren flera gånger och han säger att det är den nyvalda färgen som gäller. Bör man vara orolig? Sista dag för ändring 2017-05-08, så det närmar ju sig...
Har någon varit med om samma sak som vi?
Jag ändrade färg på både inredning och lack, tog flera månader och uppdaterades först efter bilen var byggd i minvolvo. Så det är nog inget att oroa sig för :)
Rillee skrev:Du har fått papper på dina ändringar av säljaren?
Det är det viktigaste att ha alla rätt på papper.

När vi beställde första nya Volvon 2012 fungerade Min Volvo så där... när vi beställde den andra nya 2015 fungerade sidan inte alls.
Båda bilarna kom snabbare mot beräknat.
Jag har gjort tillägg som tog lång tid innan detta fanns på minvolvo, som tidigare inlägg skriver, var noga med att få uppdaterad beställning skriftligt med ny ordersedel från säljare, det har jag varit för att slippa hamna i situation där ändringar inte gått igenom och du inte har skriftligt på ändringar när väl bilen är byggd.
Hanzon skrev:Jag har gjort tillägg som tog lång tid innan detta fanns på minvolvo, som tidigare inlägg skriver, var noga med att få uppdaterad beställning skriftligt med ny ordersedel från säljare, det har jag varit för att slippa hamna i situation där ändringar inte gått igenom och du inte har skriftligt på ändringar när väl bilen är byggd.

Har inte fått någon som helst skriftlig information om ändringen. Ringde säljaren och bad honom skicka mig en orderbekräftelse efter ändringen, så nu har jag det skriftligt! Tack för info!
Bensinpriser v2

Du kan vara lungn, du kan tanka din volvo om 20&[…]

Ja och tänk då när motorn startar […]

Vi som beställt EX90

Jag fick beskedet via telefon och jag har inte f&a[…]

Ökad komfort med 17”

Har dessa 17” på vinterdäcken o[…]