- fre 05 maj 2017, 22:06
Jag har serviceavtal & tycker det är kanon, summan dras på Volvokortet varje månad & jag tänker inte ens på summan. Bokar tid, lämnar bilen till min PST, han ringer när den är klar & kör fram den till mig när jag kommer för att hämta den, bara att tuta & köra!
Jag fick 20% rabatt på servicen jag gjorde då jag tecknade avtalet, med den servicen inräknad & tre år framåt blev min kostnad betydligt billigare än att betala dessa fyra servicar kontant! Bilen börjar bli till åren men är fortfarande i bra skick så behåller den ett tag till! Blir det inte allt för dyrt så tecknar jag igen, dock tror jag att bilen får vara max 8 år så det lär ju inte bli ett tre år långt avtal som nu om jag ens kan teckna nytt, kanske inte ens går på en 2010!
Edit: Vet inte var jag fått max 8 år från, läste nu & det är max 45000mil! Efter avtalstiden kan avtalet förlängas ett år i taget till ett nytt pris.
VAD INGÅR I VOLVO SERVICEAVTAL?
• Volvo Original Service i enlighet med Volvos rekommendationer.
• Byte av motorolja, oljefilter och packning.
• Slitagekontroller.
• Funktionskontroller.
• Säkerhetskontroller.
• Milbundna intervalltillägg (t.ex. byte av kupéfilter, tändstift, luftfilter och kamaxelrem).
• Mot pristillägg bl. a. hyrbil vid service, hjulförvaring och bilvård.
• Volvo Assistans tills bilen är 10 år.
VILKA BILAR GÄLLER AVTALET FÖR?
• Serviceavtal kan tecknas med en avtalstid på 12, 24 eller 36 månader för nya och begagnade Volvo personbilar.
• Avtalet kan gälla till dess att bilen rullat 45 000 mil.
• Avtalet upphör automatiskt vid ägarbyte eller passerad maxgräns vad gäller mil.
FAST MÅNADSKOSTNAD
• Volvo Serviceavtal har en fast månadskostnad under hela avtalstiden. Priset baseras på bilmodell och årlig
körsträcka. Om verklig körsträcka avviker från avtalad sker en justering efter verkstadsbesök där priset höjs
vid övermil och sänks vid undermil. För tiden som gått fram till justeringen sker en retroaktiv debitering
alternativt kreditering.
• Efter avtalstiden kan avtalet förlängas ett år i taget till ett nytt pris.
VAR UTFÖRS SERVICEN?
• Servicen utförs av den Volvohandlare som tecknat avtalet (om inte Rikstäckande Service tecknats
som tilläggstjänst).