Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av EjS
XC90 Executive: du har ju ersuttit dom sista 4 cyl med elmotorer!

Vad är förbrukningen så långt på din T8?

(Har altid sagt samma som du skriver - men Sequoiaen blev för mycket, känns som en dinosaur)

Sent from my iPhone using Tapatalk
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Men kör en Polestar med sexa och 350hk också :wink:

T8an ligger oftast på runt 0,4. Motorvägskörningen drar upp snittet. Lägsta över en hel tank är 0,18.
Användarvisningsbild
av EjS
Det är ju en bra förbrukning. Om man tar el'en med vad är då totalet?

Såg att du kan få rica för Polestar Volvon med 380 hk. Då hänger du med M!

Min D5 XC70 drog runt 2-2.5 L / mil på bana. Gissar en Polestar går 3-4 L / mil på Nürburgring.

Du borde ta en sväng där. Syns på Youtube - dom går jävligt bra där pga. AWD'n.

Användarvisningsbild
av VolvoB20
XC90_Executive skrev:T8an ligger oftast på runt 0,4. Motorvägskörningen drar upp snittet. Lägsta över en hel tank är 0,18.
Min D5a har nollförbrukning. Under 9000 mil har den helt otroligt förbrukat 0.0 kWh el per mil, slå det om ni kan det med era hybrider.....
Användarvisningsbild
av EjS
Nej men - B20 är ju intressant hur totala förbrukningen är. Bränsle är ju fossilt och el är kanske i bästa faller förnybar energi - men energieffektiviteten tycker jag är mest intressant.
Och ingen tvivel att hybrid är mer effektiv - och kanske också rolig om man drar på i power läget.

Användarvisningsbild
av EjS
Är iövrigt på bromskonferens i Dresden. En kille från Volvo håller på att utreda vadför 90 serien låter så hemsk i bromssystemet.

Användarvisningsbild
av VolvoB20
EjS skrev:Nej men - B20 är ju intressant hur totala förbrukningen är. Bränsle är ju fossilt och el är kanske i bästa faller förnybar energi - men energieffektiviteten tycker jag är mest intressant.
Bio/Syntet diesel/bensin är ju inte speciellt fossilt. El är ju samma sak, det beror ju helt på vad man tillverkar elen av.
EjS skrev:Och ingen tvivel att hybrid är mer effektiv - och kanske också rolig om man drar på i power läget.
XC90_Executive skrev:T8an ligger oftast på runt 0,4. Motorvägskörningen drar upp snittet. Lägsta över en hel tank är 0,18.
Är det alltså möjligt att köra en XC90 T8 på 0.18 l/m utan att fylla på med extra el genom laddning så är det ju helt sjukt grymt imponerande, det trodde jag inte var möjligt. Jag har inte kört XC90 T8 utan bara Prius Hybrid och 0.18 kom jag aldrig ned till
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
Bensinpriser v2

Du kan vara lungn, du kan tanka din volvo om 20&[…]

Ja och tänk då när motorn startar […]

Vi som beställt EX90

Jag fick beskedet via telefon och jag har inte f&a[…]

Ökad komfort med 17”