Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jacobsson
Nu i veckan ska min XC90 T8 Polestar bli klar efter nästan två veckor på verkstaden.
Under tiden har jag kört en mycket, mycket snålt utrustad V90 (hyrbil) D4.

Min egen T8 är fullt utrustad och jag trodde kontrasten skulle bli total, men efter nån dag var jag helt van och kände faktiskt inte att det var något som saknades.
Givetvis kände jag väl ibland att nu skulle det vara skönt med... osv men inte så det kröp i kroppen.

Mitt samlade intryck av en simpelt utrustad V90 är att jag faktiskt skulle trivas i den om min arbetsgivare sa att det var allt jag kunde få.
Tygstolarna var snygga och bekväma, jag kunde lasta mycket i bagaget, såg bra på natten osv osv.

Så till alla som går runt i tankarna om att köpa bil men läser här om alla "måsten" som ska väljas till så stämmer det inte.
Köp det ni vill ha och har råd med, till och med en lågt utrustad V90 är en fantastisk bil, även om jag nu tycker det ska bli fantastiskt kul att få tillbaka min egen, känns lite som att hämta den på nytt.
av perhall
Är det inte lite så att man måste ha den dyra för att fatta det du skriver. Jag har haft flera ritkigt snabba och dyra bilar, men nu tänker jag, "visst vore en S6 kul, men 400 000 upp,... nja...". Innan tänkte jag inte så.

Snackade med en kille som fått en livskris och köpt en M3, det va kul i två veckor men han höll på att bli pank, så han bytte tillbaka till en vanlig bil...
av AndS
Jacobsson skrev: Så till alla som går runt i tankarna om att köpa bil men läser här om alla "måsten" som ska väljas till så stämmer det inte.
Nu fick jag vatten på min kvarn, alla de "måsten" som bilen ska utrustas med för att kunna köras eller senare "kunna" säljas är inte så huggna i sten som det verkar vara ibland
. Men självklart ska man välja en en bil och utrustningsnivå som man trivs med, dock inte utifrån vad någon annan tycker.
Och så vet jag att min lycka med halvautomatisk dragkrok är det ultimata tillvalet, ett "måste" :wink:

Haha, vi har olika synsätt märker jag. […]

077 och 085 skillnad

Vet någon om det är någon skillna[…]

Hej, var skall den här sensorn stickas in? IM[…]

Ökad komfort med 17”

Letar efter 17” originalfälgar till v&a[…]