Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av EjS
Jag köpt en gång från Mekonomen. Såg inte vilket märke det var men där var fading redan i motorvägsfart. Det sämsta jag nånsin testad.
Om det ska vara state of the art gäller TMD Pagid från Tyskland. Det är i vissa fall samma som Brembo säljer private label.
Där finns inget bättre än Pagid.

Sent from my iPhone using Tapatalk
av Schmoyoho
Jag har handlat från mister-auto. Köpte två 336 mm-skivor av Brembo för under 500 kr, rabatterat rabattpris eller något. Lackade som slutade på .11 som någon skrev men märkte först efter montering att jag fått olika skivor. Båda ser bra ut än så länge iallafall, antagligen bara olika ytbehandlingar. Inget jag orkade dra vidare. Är nog billigt att jag hellre byter skivan en extra gång om det skulle krävas än att börja jiddra med en retur till tyskland. Priset för samma skivor från Volvo var över 3000 kr.

Tror det är mister-auto som brukar vilja lägga till någon bytesrättgrej mot betalning, grejer jag tror man ändå har lagstadgad rätt till.
av volvofantast
Schmoyoho skrev:Jag har handlat från mister-auto. Köpte två 336 mm-skivor av Brembo för under 500 kr, rabatterat rabattpris eller något. Lackade som slutade på .11 som någon skrev men märkte först efter montering att jag fått olika skivor. Båda ser bra ut än så länge iallafall, antagligen bara olika ytbehandlingar. Inget jag orkade dra vidare. Är nog billigt att jag hellre byter skivan en extra gång om det skulle krävas än att börja jiddra med en retur till tyskland. Priset för samma skivor från Volvo var över 3000 kr.

Tror det är mister-auto som brukar vilja lägga till någon bytesrättgrej mot betalning, grejer jag tror man ändå har lagstadgad rätt till.
Inga problem med att beställa därifrån
Användarvisningsbild
av VolvoB20
volvofantast skrev:
VolvoB20 skrev:Beställer från Tyskland numera 1500 kr för hel sats 2 skivor + klossar.
Varifrån köper du då?
Bildelar24, grymt snabb leverans. 2-3 dagar dörr till dörr. Lägger man till 40 kr så hämtar de gratis vid dörren om någon del inte passar. Bytesrätt ärret alltid.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
volvofantast skrev:
VolvoB20 skrev:Beställer från Tyskland numera 1500 kr för hel sats 2 skivor + klossar.
Varifrån köper du då?
Bildelar24, grymt snabb leverans. 2-3 dagar dörr till dörr. Lägger man till 40 kr så hämtar de gratis vid dörren om någon del inte passar. Bytesrätt ärret alltid.
av oldtimersmc
Köper biltema pga pris och har inte haft problem med skeva skivor på minst 20 år och jag kör mycket och tämligen hårt.
Slår sig skivorna så brukar det bero på dåliga bromsok
Användarvisningsbild
av VolvoB20
oldtimersmc skrev:Köper biltema pga pris och har inte haft problem med skeva skivor på minst 20 år och jag kör mycket och tämligen hårt.
Slår sig skivorna så brukar det bero på dåliga bromsok
Det är på mina helt nya volvo-bilar från fabrik som skivorna slagit sig efter 2-3 år. Efter byte till biltemagrejjer har det aldrig hänt igen.
Användarvisningsbild
av Perra83
En gång på 13år har ja fått skeva skivor på en Volvo och de va på C30n som gick lugnast :shock: fick nya på garanti.
Där skivorna har varit lysande i mörker har dom klarat sig bäst.

Se till att du använder riktigt tunnflytande […]

Styrservo V70 2010

Vilket fabrikat av servopump ska köpa om man […]

Batterikapacitet sjunker i början men stannar[…]

bytte bränsle filter då i somras , nu p[…]