Oldman99 skrev:Mitt bidrag till listan på i-lands problem. (Jag har egentligen en fantastisk bil)
Det mesta i bilen känns långsamt.Jag retar mig mest på att spärren till växelväljaren (automat) är så seg, man måste trycka in knappen och vänta 0.2 sek innan man kan dra i den. Nyckellös upplåsning, vänta 0.2 sek öppna. "fotspark" för öppning av baklucka 1,5 sek innan svar.Fälla ner dragkrok.(man hinner trycka 5 gånger)
Det har jag oxå retat mig på, bilen känns efterbliven på nåt sätt - eftersom allt är segt och man måste vänta. Öppna bakluckan med knappen på luckan, innan jag förstod att allt var segt trodde jag det var fel på bilen och jag han trycka flera gånger, till följd att ex bakluckan hackade upp stegvis, bilen trodde att jag öppnade och stoppade...
Växelväljaren är en annan irriterande sak, man kan inte som i andra bilar, hålla handen framför växelväljaren och dra bakåt - man måste stanna, trycka in knappen, vänta innan man kan dra bak växelväljaren.
Samma sak när man ska låsa upp, gör man som på XC70, in med handen och dra så låses bilen upp och dörren öppnas, gör så av gammal vana och får rycka två gånger i handtaget. Första gången låses bilen upp men dörren öppnas inte, segt och irriterande.