Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fjohan82
#1165110
80000:- mer (422' -> 502') minus rabatter så får man en XC90... :roll:
av KrilleW
#1165111
fjohan82 skrev:80000:- mer (422' -> 502') minus rabatter så får man en XC90... :roll:
Blir ju lite fel när du jämför instegspriserna, istället för jämföra likvärdiga bilar i drivlinan.

422' kostar billigaste XC60, med T5 AWD. Samma drivlina i en XC90 kostar 547'.

Då blir det helt plötsligt 125,000kr dyrare. Inte helt orimlig skillnad kan jag tycka.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1165120
KrilleW skrev:
fjohan82 skrev:80000:- mer (422' -> 502') minus rabatter så får man en XC90... :roll:
Blir ju lite fel när du jämför instegspriserna, istället för jämföra likvärdiga bilar i drivlinan.

422' kostar billigaste XC60, med T5 AWD. Samma drivlina i en XC90 kostar 547'.

Då blir det helt plötsligt 125,000kr dyrare. Inte helt orimlig skillnad kan jag tycka.
Så kan det vara, men...
435,900:- för XC60 D4 AWD
522,000:- för XC90 D4 AWD
Skillnad på 86100:- minus ev. rabatt.... Nåväl, det ligger i betraktarens öga vad man väljer.
Användarvisningsbild
av V9097
#1165133
Jag har roat mig med att jämföra priserna mellan nya XC60 och V90CC i konfiguratorn. Jag hittade på en spec som ligger på ungefär minimum utrustning jag skulle vilja ha i en ny Volvo:

Momentum Business Advanced / Cross Country Plus Business Advanced
Klimatpaket med VOC
19" Fälgar
Infällbart drag
Metallic
Svart innertak

Med ovanstående utrustning blir priserna som följer
V90CC D4 AWD aut 478.000
XC60 D4 AWD aut 491.000

V90CC T5 AWD aut. 480.000
XC60 T5 AWD aut. 478.000

Lite lustigt att XC60 den något dyrare med D4, men något billigare med T5.
av KrilleW
#1165156
fjohan82 skrev:
Så kan det vara, men...
435,900:- för XC60 D4 AWD
522,000:- för XC90 D4 AWD
Skillnad på 86100:- minus ev. rabatt.... Nåväl, det ligger i betraktarens öga vad man väljer.
Ja, eller snarare betraktarens plånbok. Det är ändå ett prispåslag på 20%.

Men om man resonerar att nästan 90,000kr i sammanhanget är småpengar så är ju även V60 ett riktigt dåligt köp i jämförelse med V90.

332,800kr för V60 D4 AWD
402,900kr för V90 D4 AWD

Skiljer alltså 70,100kr. Då får man en en mycket modernare bil, motor och växellåda på köpet.
av christian9
#1169396
ansjo skrev:
V9097 skrev:
ansjo skrev:Beställningarna öppnar v15, med leverans sent i höst.
Som vanligt är Volvo sega igång med produktionen. Handlarna får nog bunkra upp med rejält antal XC60 Classic för att ha några bilar att leverera. Nya XC60 ser jättefin ut, men jag tror inte alla orkar vänta, utan man kommer nog förlora kunder till Mercedes GLC och Audi Q5.

Spännande iaf med V90CC. Hoppas du blir nöjd med offerten :D
Tack :-)-)
Om man nu inte väntar ett år och kör på en XC60.... :roll:
Har precis hämtat min nya xc60 4d AWD polstar efter en xc 60 D5 AWD, 2011. Det som jag fundera över angående nya xc60 att det inte finns manuell låda att välja. I alla fall just nu gå det ej att välja. Är det en trend?
Användarvisningsbild
av grillchips
#1169426
Manuella lär ju bara bli mer och mer sällsynt, inget nytt under solen där.
Nu minns jag inte vilket märke det var men jag satt och spontanbyggde lite "intressanta" bilmodeller för bara några veckor sen, en tillverkare hade inte en enda bensinare över 140hk och till vissa bilmodeller inga bensinare alls. #dieselgate någon?
Användarvisningsbild
av Derank
#1169441
Diesel är fortfarande det som säljer bäst.
Användarvisningsbild
av joel80
#1169521
Derank skrev:Diesel är fortfarande det som säljer bäst.
Men som vi diskuterat i andra trådar så går det stadigt neråt (sett till procent av nybilsförsäljningen) och i många andra länder har dieselörsäljningen redan tappat betydligt mycket mer än i Sverige. (Där den till viss det hålls uppe av relativt låga förmånsvärden på de snäla dieslarna..)
av Lövet
#1169541
Så länge diesel är billigast över en 3-års förmånscykel kommer försäljningen att hålla i sig. Men det finns inget magiskt med diesel. Titta på Passat, där har dieselandelen mer än halverats och den enkla förklaringen är att hybriden bär sig rent ekonomiskt jämfört med diesel och bensin. När den typen av modell kommer till Volvo kommer försäljningen att följa efter. Men T8 är inte det alternativet.
  • 1
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40

Om det var min bil hade jag bytt batteri. Det bruk[…]

@Micce1980, stämmer väl troligtvis. Vi &[…]

Hård Bromspedal

Hej allesammans, Jag har ett skumt problem med min[…]

Hubbes2010, härlig och tacksam färg at[…]