hk1971j skrev:V90 D3 automat. Runt 0,78 blandatUrsäkta men hur sjutton kör du då? Min D4 AWD drar mindre. Gillar du gaspedalen?
Skickat från min iPhone med Tapatalk

Moderator: Moderatorer
hk1971j skrev:V90 D3 automat. Runt 0,78 blandatUrsäkta men hur sjutton kör du då? Min D4 AWD drar mindre. Gillar du gaspedalen?
Robbi skrev:Nja, 150Hk är inte så upphetsande och knappast någon raket bil, men jag har kört 100 mil och ligger runt dom siffrorna. Kommer väl plana ut.... efter några tusen milhk1971j skrev:V90 D3 automat. Runt 0,78 blandatUrsäkta men hur sjutton kör du då? Min D4 AWD drar mindre. Gillar du gaspedalen?
AndS skrev:Brukar inte kolla men efter en dialog i en annan tråd där det påstods att man inte kunde komma ned till vissa värden har jag nu mätt sedan bilen hämtades i februari och ca 400 mil.Det ligger på samma siffror hos mig och vi har en snarlik bil.
Körning 60-70% landsväg och 30-40% stad, värmaren igång varje vardagsmorgon, värmaren inställd på auto vid körning och ingen ECO-inställning utan normalkörning. Med en 90CCAWD D4 snittar jag mellan 0,63-0,67 mätt vid tankning.
Det är ungefär samma som gamla V70 -08 med 5-cyl och Polestar 205hk och samma körförhållande, men då ingen AWD.
Nu när dom har tagit bort körlägesr[…]
Haha, vi har olika synsätt märker jag. […]