Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av andersuw
Se där! Glad att höra att det löst sig och dessutom något snabbare verkar det som än i andra trådar där likartade problem dryftats. Ibland behöver verkstaden en knuff i rätt riktning och det är ju en av de saker som lite egen koll plus forumutbyte kan bidra med.

En fråga dock: Skall vi skylla felet på råttorna eller på dålig kabeldragning från Volvos sida? ;-)
Senast redigerad av 1 andersuw, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av apersson850
Jo. Dessutom pekade ju en hel del på att detta skulle vara ett elektriskt fel av något slag. Sådana får man ju hoppas att jag begriper mig på, med min bakgrund.
Användarvisningsbild
av palmqvist
Tycker inte om gnagare

Skickat från min E6653 via Tapatalk
Användarvisningsbild
av apersson850
Här var det dock en plastkant som gnagat på kabeln, så den här "gnagaren" hade bilen utrustats med redan i Göteborg. Kablaget hade dock av någon anledning flyttat sig lite från sin avsedda position, sa mekanikern. Därför låg det mot kanten.
av andersuw
Hmm. Det verkar ju i så fall vara rätt vanligt att kabeln med tiden flyttar sig från sin avsedda position och så småningom skavs av. Är det något man kan göra för att förebygga problem på den här punkten? Vad måste demonteras för att man ens skall komma åt att inspektera de kablar det kan vara fråga om? Har än så länge inte rört en pinal i motorrummet på min "nya" bil, så när som på att jag lyft på det främre batterilocket för att kolla om det fanns plats för ett större batteri (vilket det skulle tänkas bli när det första ger upp). Så jag är än så länge helt rudis rörande placering/demontering av de detaljer som här kan vara aktuella.
Användarvisningsbild
av Slasse
palmqvist skrev:Tycker inte om gnagare

Skickat från min E6653 via Tapatalk
Gnagare är det bästa som finns! :lol:
Användarvisningsbild
av apersson850
andersuw skrev:Hoppas nu att felen blir åtgärdade utan alltför dryga kostnader.
Verkstaden tog betalt för att laga felet, inte för diverse funderande eller bytande av komponenter som inte var påverkade etc.
av andersuw
Bra det! Det händer ju att verkstäder försöker sig på det motsatta.

Hej, någon som vet var man kan få tag […]

Har monterat ny kupefläkt i min volvo 850, m[…]

Felkod 326

Sorry v50 2,0 disel

Elpriset

Något liknande detta att fästa i husg[…]