Kommer garanterat välja T5 före D4 när jag byter till XC60.
Edit: Eller byter bil öht (från Diesel till Bensin), och nya XC60 ligger ju hetast till.
Moderator: Moderatorer
hållundan skrev:Kommer garanterat välja T5 före D4 när jag byter till XC60.Jag kommer aldrig mer välja en bil med förbränningsmotor... Så det blir vare sig diesel eller bensin när jag byter nästa gång! :)
Edit: Eller byter bil öht (från Diesel till Bensin), och nya XC60 ligger ju hetast till.
joel80 skrev:AUTO var alltid avstängt. Värmaren gick ändå igång vid kallstart för att skynda på uppvärmningen av motorn och det gick inte att stänga av.mikebike skrev:Man behöver sällan ha igång dieselvärmaren under körning. Jag stänger av auto.. De fåtal dagar det är kallare än typ -15 låter jag antingen värmaren fortsätta gå från att jag startat den innan avresa eller slår över på auto under den eller dom dagarna.Perra83 skrev:Dieselvärmaren luktar som sagt vid star och stopp det hade jag gärna sluppit.I vårt fall innebär "helghandling" 2 km bilkö och då gick värmaren konstant. Avsaknaden av fartvind gjorde att avgaserna drog in i kupén.
joel80 skrev:Eftersom jag inte haft tillgång till något vägguttag i närheten av bilen sedan jag flyttade hemifrån 1983 så lär jag fortsätta med förbränningsmotor ytterligare ett tag.hållundan skrev:Kommer garanterat välja T5 före D4 när jag byter till XC60.Jag kommer aldrig mer välja en bil med förbränningsmotor... Så det blir vare sig diesel eller bensin när jag byter nästa gång! :)
mikebike skrev: Eftersom jag inte haft tillgång till något vägguttag i närheten av bilen sedan jag flyttade hemifrån 1983 så lär jag fortsätta med förbränningsmotor ytterligare ett tag.Det blir nog bättre med det inom kort. Det installeras rätt mycket laddplatser nu och finns hjälp och ekonomiskt stöd för bostadsrättsföreningar och hyresvärdar att sätta upp laddplatser. Om man sparar 1500-2000kr i månaden på soppa kanske det kan vara värt en parkeringsplats med laddmöjlighet för 500-1000kr/mån mot för att ha stått på gatan tidigare?
joel80 skrev:Haga Norra. Du åker förbi här rätt ofta!mikebike skrev: Eftersom jag inte haft tillgång till något vägguttag i närheten av bilen sedan jag flyttade hemifrån 1983 så lär jag fortsätta med förbränningsmotor ytterligare ett tag.Det blir nog bättre med det inom kort. Det installeras rätt mycket laddplatser nu och finns hjälp och ekonomiskt stöd för bostadsrättsföreningar och hyresvärdar att sätta upp laddplatser. Om man sparar 1500-2000kr i månaden på soppa kanske det kan vara värt en parkeringsplats med laddmöjlighet för 500-1000kr/mån mot för att ha stått på gatan tidigare?
Mikebike, i vilket område bor du?
joel80 skrev:Det är ju just det som är problemet. Besparingarna på bränslet äts upp av andra avgifter, som t.ex. parkeringsplats där man kan ladda.mikebike skrev: Eftersom jag inte haft tillgång till något vägguttag i närheten av bilen sedan jag flyttade hemifrån 1983 så lär jag fortsätta med förbränningsmotor ytterligare ett tag.Det blir nog bättre med det inom kort. Det installeras rätt mycket laddplatser nu och finns hjälp och ekonomiskt stöd för bostadsrättsföreningar och hyresvärdar att sätta upp laddplatser. Om man sparar 1500-2000kr i månaden på soppa kanske det kan vara värt en parkeringsplats med laddmöjlighet för 500-1000kr/mån mot för att ha stått på gatan tidigare?
Mikebike, i vilket område bor du?
Hej Erik 🙂.. Jag tycker de blir väldigt j&[…]
Även motorstyrningen hos en diesel måst[…]
Sen eftersom jag har haft flera T8, det är ga[…]