Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av KetSmi
Prøvde funksjonen "starte motoren" i VOC appen i går. Tenningen virker å gå på, men så skjer ingen ting. Starter den i hybrid mode, dvs at bensinmotoren ikke er ment å fyre opp? Hva er i så fall poenget med det??

Sent from my iPhone using Tapatalk
av KetSmi
XC90_Executive skrev:Jag antar att funktionen är att värma eller kyla kupen?
Det er det, og med temp 10 grader i går ville jeg forventet at motoren startet for å varme kupeen. Men i hybrid mode kommer ingen varme... Det er dessuten en annen og separat funksjon i VOC for å starte parkeringsvarmeren, men det tar lang tid før den gir særlig effekt. Noen andre som får til å starte motoren via VOC?

Jag tycker att värmaren i T8 ger väldigt snabb värme! Är det inte allt för kallt brukar jag bara ha igång värmaren i 15-20 min. Då är sätet och ratten varm med :D

Det är inte så hälsosamt för motorn att få upp temperaturen med tomgångskörning. Även om jag ganska ofta fjärrstartar min V60 för att värma säten och ratt :oops:
Användarvisningsbild
av NorskT8
KetSmi skrev:Prøvde funksjonen "starte motoren" i VOC appen i går. Tenningen virker å gå på, men så skjer ingen ting. Starter den i hybrid mode, dvs at bensinmotoren ikke er ment å fyre opp? Hva er i så fall poenget med det??

Hvor finner du denne funksjonen? Kan ikke se at jeg har den en gang.

@EbbevonVolvo , Ja du är nog förs ute […]

Hej, jag har nu under vintern som vanligt problem […]

Vad heter den här kontakten?

Tack för återkopplingen. Det är al[…]

Nej.