Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Formaterade usb-minnet med FAT32.
Uppdaterade kartan precis, tog som ni vet ca 20-25 minuter, provkörde lite--> fungerar klockrent än så länge.
Ska tillägga att jag stannade och stängde bilen vid tre tillfälle, installationen fortsatte varje gång vid rätt antal %, OK-funktion.
Shimbir skrev:
Robbi skrev:
Shimbir skrev:Hoppas det funkar bättre än den jag har idag.
Min bil tror att den är i Göteborg (nuvarande plast är Stockholm) fast den har haft 2 mjukvara uppgraderingar, senaste förra månaden.
Det låter mer som buggen som det skrivits mycket om, du kanske ska lämna in bilen och få mjukvaruuppdatering?
Jag hoppades att det skulle räcka med kartuppdatering. Men felet kvarstår.

Jag får väl lämna in den för firmware uppgradering för tredje gången i 5 månader.
Prova att ta bort +kabeln på batteriet. Hjälpte mig när jag hade liknande problem med kartan och körjournalen.
JES1 skrev:Bilen har ju redan Europakartor, så en uppdatering skriver över dessa. Plats är alltså inget man behöver tänka på. Upptäckte här om dagen att man också kan ladda ner uppdatering för enskilda länder direkt i bilen (inte via dator/USB) , vilket är smidigt om man inte behöver uppdatera hela Europa.
Hur lyckas ni med det? Alla mina kartor är gråmarkerade. Jag har telenor i bilmodemet.
PeterHappy skrev:
JES1 skrev:Bilen har ju redan Europakartor, så en uppdatering skriver över dessa. Plats är alltså inget man behöver tänka på. Upptäckte här om dagen att man också kan ladda ner uppdatering för enskilda länder direkt i bilen (inte via dator/USB) , vilket är smidigt om man inte behöver uppdatera hela Europa.
Hur lyckas ni med det? Alla mina kartor är gråmarkerade. Jag har telenor i bilmodemet.
Samma här...
PeterHappy skrev:
Jag kör med mobilen som wifi Hotspot, och använder alltså inte inbyggda modemet, men det borde i och för sig inte spela någon större roll? Dom kartor som redan är "up to date" är gråmarkerade, och endast kartor där det finns en nyare version går det att trycka på och uppdatera. Kan det vara så att du har senaste Europakartan installerad?
JES1 skrev:
Jag kör med mobilen som wifi Hotspot, och använder alltså inte inbyggda modemet, men det borde i och för sig inte spela någon större roll? Dom kartor som redan är "up to date" är gråmarkerade, och endast kartor där det finns en nyare version går det att trycka på och uppdatera. Kan det vara så att du har senaste Europakartan installerad?
Det var lika förra gången från 1172 till 1176. Jag väntade några veckor för att se om uppdateringen kom upp i bilen, men inte.
Det tråkiga med usb-uppdatering är att det tar en hel dag med min bandbredd att ladda ner och jag är egentligen endast intresserad av de skandinaviska länderna och Tyskland.
Byte Xenon V70 -08

På en del bilmodeller (har ej bytt på […]

Det kommer mycket vatten från ac så 4 […]

Hej Mazzokie! Har du pluggat in ett diagnosverktyg[…]

Stänkskydd

Erfarenheten av volvos egna stänkskydd - de f[…]