Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jonathan81
extragloves skrev:Någon som hört några siffror för T5? Står bara att projektbilar sökes på hemsidan

Jag väntar också på T5
av Malmoo
Sitter också och är nyfiken på vad t5:an kommer landa på för effekt. Jag har en känsla av att den kommer vara överraskande bra.

Något som dock tynger mig lite är försäkringsfrågor, garantifrågor etc. Har haft en del trimmade bilar tidigare men då pratar vi om bilar i 100 k kronors klassen. Det vill säga den ekonomiska risken var "försumbar".

Nu snackar ca halvmiljonen för de flesta bilarna på forumet, och det blir en något sämre magkänsla när man trycker in lite trim i bilen som inte är godkänt, varken av Volvo eller av bolagen.

Själva trimmet tror jag är kanon, och tillförlitligt. BSR är stora, och jag har fullt förtroende för tjänsten och produkten som levereras. Men som sagt saker och ting kan hända, och jag undrar om någon har upplevt några problem med eventuellt garantiarbetet, eller ersättning från försäkringsbolag vid skada?

Jag gissar att det mesta går att logga på dessa bilar, eller är jag överdrivet nervös?
av Djungelbrand
Har även jag precis samma funderingar..

Känns som det borde gå att skrämma upp T5:an uppemot 300 hästar :)
av Rasken
Äh, tror inte försäkringsbolagen lägger några större pengar på att försöka kolla om vanliga svenssonbilar har varit mjukvaruoptimerade.
Kanske om ni sätter dit BSR dekaler, men då får ni skylla er själva :lol:
av Lövet
Malmoo skrev:Jag gissar att det mesta går att logga på dessa bilar, eller är jag överdrivet nervös?
Det loggas väldigt mycket mer än vad trimföretagen vill ge sken av...

Har i mitt tidigare jobb suttit och medlyssnat på skaderegleringen hos ett av Sveriges största försäkringsbolag där man när jag lyssnade avslog ett maskinskadeärende just för att bilen varit trimmad.

Mitt råd till dig är främst att inte ge försäkringsbolaget någon anledning att leta efter trim. Dvs ingen styling, inga dekaler, inga regnummer på forum. Verkstaden kommer väldigt sällan "skvallra", de vill ju bara ha ett ok att genomföra reparationen och därmed få en intäkt.

Under garantitiden är granskningen mycket hårdare eftersom då är det biltillverkaren själv som ska betala. Då är det framförallt tur som gäller att de inte har tid att leta just då.
Användarvisningsbild
av Derank
Malmoo skrev:Sitter också och är nyfiken på vad t5:an kommer landa på för effekt. Jag har en känsla av att den kommer vara överraskande bra.

Något som dock tynger mig lite är försäkringsfrågor, garantifrågor etc. Har haft en del trimmade bilar tidigare men då pratar vi om bilar i 100 k kronors klassen. Det vill säga den ekonomiska risken var "försumbar".

Nu snackar ca halvmiljonen för de flesta bilarna på forumet, och det blir en något sämre magkänsla när man trycker in lite trim i bilen som inte är godkänt, varken av Volvo eller av bolagen.

Själva trimmet tror jag är kanon, och tillförlitligt. BSR är stora, och jag har fullt förtroende för tjänsten och produkten som levereras. Men som sagt saker och ting kan hända, och jag undrar om någon har upplevt några problem med eventuellt garantiarbetet, eller ersättning från försäkringsbolag vid skada?

Jag gissar att det mesta går att logga på dessa bilar, eller är jag överdrivet nervös?
Det räcker ju med att titta på ecun så ser de att den varit öppnad. Alla måste sprätta up för att komma runt krypteringen.
av Malmoo
Tack för svaren ovan.

Har nu bokat in tid för Polestar. Anledningen klipper jag in då jag även skrev ett inlägg i Polestar tråden.

Skulle vilja tipsa forumet om en kampanj på en Polestar optimering.

Tänkte att det inte skulle gälla nyare bilare, men efter samtal med Mechanum så är jag inbokad för operation nästa vecka. Så länge det var en kompatibel bil så gällde erbjudandet.

Kunde vara på plats då det gick relativt fort och betalar 6900 kr (ordinarie 9200 kr).

Bilen är en Volvo s90 t5.

Jag har velat lite mellan BSR:s framtida (högre effekt) och mellan den säkerhet man får med Polestars uppdatering genom att slippa oroa sig om det olagliga och de eventuella försäkringsfrågorna som kan dyka upp.

http://www.mechanum.com/vara-varumarken ... /polestar/

Mitt val blev nu Polestar, då jag tyckte kampanjen något förbättrade jämförelsen mellan de två alternativen.

Hoppas det hjälper någon!
av Rasken
Derank skrev: Det räcker ju med att titta på ecun så ser de att den varit öppnad. Alla måste sprätta up för att komma runt krypteringen.
Så var det inte när jag trimmade min C70. Men det var ju innan krypteringen kom.
Trimfirmorna har alltså inte lyckats ta sig förbi krypteringen än utan att sprätta upp ECUn?
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
Byte Xenon V70 -08

På en del bilmodeller (har ej bytt på […]

Det kommer mycket vatten från ac så 4 […]

Hej Mazzokie! Har du pluggat in ett diagnosverktyg[…]

Stänkskydd