Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Hanzon
Audi Q7, Mercedes GLS, BMW X5, blev till sist en XC90 T8 som beställdes dels enligt min bedömning att den kändes mest modern.
Senast redigerad av 1 Hanzon, redigerad totalt 0 gånger.
av HarleyCorv
Jag har haft Volvo tjänstebilar och köpta i många år, senast V40 T3 R Design hade inte tänkt byta men efter provkörning av S90 beställde direkt är oerhört nöjd!
av JES1
Mercedes GLE, Audi Q7, Porsche Cayenne och Volvo XC90. Landade till slut på att vi ville ha 7-sits plugin-hybrid med AWD, och då blev XC90 T8 enda alternativet. No regrets!
av Jacobsson
Testkörde allt med minst sju säten.
Blev XC90 T8 och ångrar bara en sak och det är att det nu är omöjligt att gå till annan bil än med T8...
Så hoppas Volvo kör vidare med det alternativet för annars kommer det bli jobbigt om tre år..
av Roten
Stämmer in i kören enligt ovan. Funderade på X5 och Q7, men de fanns inte i hybrid och 7 säten. Så det blev XC90 T8. Känns mer modern och en fantastisk bil. Dock fortfarande en del mjukvarubuggar som jag hoppas rättas snart. Sedan gillar jag inte ljudet av fyrcylindern precis i början när den sparkar igång ibland. Men på det stora hela - bästa bilen jag någonsin haft!!
Användarvisningsbild
av Robbi
Jag glömde en, fick ett infall av snålhet och provkörde en sådan där Kia, den stora. Det tog några hundra meter så vände jag och lämnade tillbaks bilen. Det var inte premium, så svar till den andra tråden, jag vet vad premium inte är.
Nya Opel Signum, 250HK-diesel, 8-vxl aut och ställbart chassi till till ett pris långt under CC:n som sedan blev beställd.
av pumpnasare
Efter att ha haft 16 Volvo en MB och en Mondeo sedan 1980 (alla nya) så var det bara ett märke som gällde,däremot var jag nära att beställa en V90 när dom kom men som tur var väntade jag och testade en CC oxå.
av barcusmrandt
V60D5AWDPolestar skrev:Nya Opel Signum, 250HK-diesel, 8-vxl aut och ställbart chassi till till ett pris långt under CC:n som sedan blev beställd.
Ok. Varför blev det CC till slut? Bild

Tack för infon :) Ja detta verkar ju vara ett[…]

Volvo Assistans - och sedan?

Åldersgränsen är borttagen: Volvo[…]

Volvo XC70 - 2012 (AC problem)

Troligen reglerventilen, prova att knacka på[…]

Ser man möjligen en spricka i nedersta lö[…]