- sön 23 apr 2017, 09:28
Primus skrev:Jag provkörde en S90 häromdagen. En på många sätt positiv upplevelse. Det jag inte gillade var stolarna. Nu vet jag inte om det var de vanliga eller sport, men utgår från att det var de vanliga. Jag hade inte så svårt att hitta rätt körställning. Kändes som att jag ganska enkelt skulle kunna hitta en eller ett par lägen som passar mig.Vi gillade halvläder bättre. Tyckte man satt skönare där.
Men själva stolen passade inte mig alls. Den var för hård och i sin hårdhet också obekväm. Jag väger några kilo, om vi säger så, och kanske är stolen designad för de med lite smalare kroppskonstruktion. Men för mig blev det ett uppvaknande, jag måste provköra mer och dessutom svänga förbi några andra bilförsäljare. Skulle tycka att det var mycket märkligt om det skulle vara stolarna som får Volvo att gå bort. Nu har jag ett lite knepigt bilavtal på jobbet så jag har inte så mycket att välja på om jag inte vill köra pyttesmå bilar. Volvo, Audi och VW är nog(får kolla upp närmare i veckan) de enda större bilar som är tillåtna.
Edit: När jag skrev detta utgick jag från att det är samma stolar i nya XC60. Men det kanske det inte är..?