Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av andenm
Har beställt V90CC MY18. Någon som vet om TRÅDLÖS Apple Carplay kommer att fungera? Apple lanserade detta Q42015 i IOS9. Vore trevligt att slippa hala fram telefonen från fickan vid kortare resor ...
av Jspeed
Sleeper skrev:Det kommer via mjukvaruuppdatering. Oklart när.
Intressant! Kommer det gå att uppdatera mjukvaran så att man får tillgång till Apple CarPlay om man ej gjort tillvalet från fabrik?
Användarvisningsbild
av Robbi
Jspeed skrev:
Intressant! Kommer det gå att uppdatera mjukvaran så att man får tillgång till Apple CarPlay om man ej gjort tillvalet från fabrik?
Den finns med som tillbehör så det borde det gå.
av Jspeed
Robbi skrev:
Jspeed skrev:
Tack för det svaret! Då låter jag bli att beställa från fabrik och skaffar det när det finns trådlös möjlighet. Som det är nu med sladd så tycker jag det verkar tämligen osmidigt. Var och varannan kompaktbil har ju trådlös CarPlay som standard.
Användarvisningsbild
av Robbi
Jspeed skrev:
Robbi skrev:
Jspeed skrev: Intressant! Kommer det gå att uppdatera mjukvaran så att man får tillgång till Apple CarPlay om man ej gjort tillvalet från fabrik?
Tack för det svaret! Då låter jag bli att beställa från fabrik och skaffar det när det finns trådlös möjlighet. Som det är nu med sladd så tycker jag det verkar tämligen osmidigt. Var och varannan kompaktbil har ju trådlös CarPlay som standard.
Du kan fortfarande streama ljud utan carplay och de andra apparna tycker jag inte är så viktiga. Jag har förstått att vissa har carplay men inte navi och använder kartorna i carplay som navigator. Men annars förstår jag inte grejjen, man kan kolla på podcast?
av Xanthopteryx
Jspeed skrev:
Robbi skrev:
Jspeed skrev:
Fördelen med fabriksmonterat är att du får en extra usbport. Eftermonterat blir utan den extra.
av Jacobsson
Jag tillhör skaran som inte vill ha det trådlöst, har redan BT för de tillfällen jag vill köra trådlöst.
Min uppfattning är att ljudet blir bättre med tråd, tycker också ljudet för samtal blir bättre.
Sen tycker jag om att samtalet direkt går över till telefonen när man drar ut sladden, det jan ibland vara rätt lång fördröjning när man stänger av och hoppar ur med pågående BT samtal.
Användarvisningsbild
av SWEiNSANE
Trådlös CarPlay är det som gör att jag inte uppgraderat min bil med smartphoneintegrationen. Blev glad när jag såg denna tre och att funktionen verkade ska komma. Dock mejlade jag Volvo igår, [email protected], och svaret de gav var inte så upplyftande

Om eller när detta kommer bli tillgängligt har vi i dagsläget ingen information om.
Vi kommer att vidarebefordra detta förslag till berörd avdelning.
av DanskaSiden
Kanske kommer det med den næste software opdatering? Jeg har fortfarande problemer med at bilen ikke fanger Iphonens personal hotspot lige med det sammen eller taber den igen undervejs. Jeg fik fortalt af min forhandler i dag at der er flere som har problemer med WLAN, inkl dem som har indbygget modem /SIM kort og der der forventes en softwareopgradering i vecka 20.

Tidigare ägare säger att han har bytt de[…]

jag har fått 3 bilar inlösta av Volvia […]

Tack för svar!! Skönt att veta att det […]

Hård Bromspedal

Problemet löstes genom att rensa hålet […]