Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Idag bytte jag belägg på XC60in fram. Gick snabbt och lätt men när jag sedan rullade ut bilen får jag intyget bra tryck i pedalen när motorn är på. Med motorn avslagen får jag omedelbart bra tryck omedelbart.

Inga bromsslangar har varit losstagna. Vätsknivån är bra.

Vad är det jag missar? Måste man lufta efter byte trots att slangarna aldrig varit loss?
Det blir alltid lite svampiga bromsar innan nya belägg slitit in sig mot skivan, speciellt om man inte bytt skivor men även lite då också faktiskt. Har du bra bromsverkan så kör med bilen ett tag, efter 50 mil är det säkert bra!

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Tack för det svaret. Det är nästan så att det känns som mer än svampigt. Om motorn är på går det att få pedalen längst ner om man hållet på ett tag. Men jag var ut och körde en sväng och det är inte några problem att bromsa hårt och bilen stannar ju långt innan man är nere i botten.

Provade att lufta lite grann men med ett spädbarn och sliten moder så gick det inte så superbra, men det föreföll inte vara någon luft i systemet.

Ska testa lite mer i morgon och hoppas att det bara är inkörning som behövs.
Dimension på intercoolerrör?

Någon här som har ett intercoolerrö[…]

Motoroljenivå

På vilket sätt beter sig visningen? Ett[…]

Nu vill man ha det som i Italien och Frankrike. V[…]

Felkod B5

Låter ungefär som det jag hade på[…]