Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Robbi
Jag har försökt att instruera navin genom rösstyrning och gav upp då den bara svarade "ange sökområde". Jag svarade och försökte men icke. Så jag gav upp röststyrningen för navi. Skickar mest adresser via VOC.

Häromdagen skulle jag trycka in för hand och slog upp fliken och ser att det är tomt för där man ska ange land. Skriver Sverige och då slår det mig, är detta "sökområdet"?

Japp, går ur och testar röststyrningen och nu fungerar det klockrent.

Kunde den inte frågat efter "vänligen ange land" eller ännu bättre, "skriv in land för hand". Det står ju nämligen inte ett ord i manualen om detta.

Så ni som har haft samma problem. Tryck på mål, bläddra till adress och skriv in vilket land du befinner dig i.
av Xanthopteryx
Robbi skrev:Jag har försökt att instruera navin genom rösstyrning och gav upp då den bara svarade "ange sökområde". Jag svarade och försökte men icke. Så jag gav upp röststyrningen för navi. Skickar mest adresser via VOC.

Häromdagen skulle jag trycka in för hand och slog upp fliken och ser att det är tomt för där man ska ange land. Skriver Sverige och då slår det mig, är detta "sökområdet"?

Japp, går ur och testar röststyrningen och nu fungerar det klockrent.

Kunde den inte frågat efter "vänligen ange land" eller ännu bättre, "skriv in land för hand". Det står ju nämligen inte ett ord i manualen om detta.

Så ni som har haft samma problem. Tryck på mål, bläddra till adress och skriv in vilket land du befinner dig i.
Dylika tips är mycket uppskattat!
av Jacobsson
Tackar, har haft bilen sedan december och ännu inte fått det att funka.
Nu slipper jag söka upp infon själv, TACK!!
Användarvisningsbild
av Robbi
Kan tycka att det är klumpigt att bilarna som levereras till Sverige inte är förinställda på "sökområde" Sverige. Då hade röststyrningen fungerar med en gång.
Ökad komfort med 17”

Ja mer eller mindre. https://www.volvocarretail.[…]

Här sitter den på V70n, antar att det s[…]

Men jag förstår inte riktigt. Kan de in[…]

Nu när dom har tagit bort körlägesr[…]