Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Hill
Jag funderar på att köra polestar i v90n. Vad säger ni som har det...är det värt "besväret"? Är ju ganska låga siffror man plockar ut.
Måste väl ändå säga att bilen känns förvånansvärt pigg med bara 190hk...
av bankb
Hill skrev:Jag funderar på att köra polestar i v90n. Vad säger ni som har det...är det värt "besväret"? Är ju ganska låga siffror man plockar ut.
Måste väl ändå säga att bilen känns förvånansvärt pigg med bara 190hk...
Tveklöst värt pengarna. Jag upplever en stor skillnad i respons och känsla. Växlar mycket mer rätt och mjukare. Reagerar mer på gaspådrag.

Heller Polestar och D4 än en D5 utan Polestar.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Hill
Det låter ju mkt lovande. Kanske får bli till att boka in tid för det...kankse ta det i samband med att dom ska justera baklucka och motorhuv...borde ju gå att få till ett bra pris i samband med det:-)
I övrigt, vilken sjukt go bil...tror jag är lite smått kär!
av Jacobsson
Polestar är alltid värt det.
Jag har det nu för första gången på en bil, kommer aldrig beställa utan i framtiden.
Siffrorna till trots, det känns skillnad!
Användarvisningsbild
av Robbi
Jacobsson skrev:Polestar är alltid värt det.
Jag har det nu för första gången på en bil, kommer aldrig beställa utan i framtiden.
Vad gör det med förbrukningen?
av Jacobsson
Har bara haft det en vecka och för tillfället står den på plåtverkstaden så jag vågar inte yttra mig om förbrukningen..
av bankb
Robbi skrev:
Jacobsson skrev:Polestar är alltid värt det.
Vad gör det med förbrukningen?
Vid exakt likadan körning så ska förbrukningen inte påverkas. Men det är rätt så lätt att köra lite aggressivt :)

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av KarlssonsVolvo
Jag är också ganska nyfiken på polestar till CC:n. Men det som ja stör mig på är priset för den lilla effektskillnaden samt om man ska prata om acceleration.
Men vad ja läst mig till så är det själva körupplevelsen man får fokusera på och inte hk eller dyl, det är ju ingen sportbil ändå man har köpt.

T.ex bsr så blir de ju 250 alt. 270 hk, då lär det bli skillnad och för samma pris som polestar.
Men....Då har vi det där med garantier om något händer och polestar är ju alltid polestar så kul att ha. Svårt val :???:

Här sitter den på V70n, antar att det s[…]

Men jag förstår inte riktigt. Kan de in[…]

Nu när dom har tagit bort körlägesr[…]

Haha, vi har olika synsätt märker jag. […]