Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perhall
Man kan också ha en V70 T4 som andrabil:) Skönt slippa dieselknatter...:)
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Mike68 skrev:Ha fler än jag som har roliga andrabilar, min är ju en Mustang med 421 hk.
Porsche 997 cab. 1.25 liter per mil snittar jag pa sa i det fallet sa kostar det att fa prestanda :)
Användarvisningsbild
av VolvoB20
???? Alla här verkar tycka att det är OK att åka en superslö vardagsbil bara för man har en snabb bil i garaget hemma. Hur tänker ni då, varför framleva 99,9% av milen på vägen i en superslö bil ?:-/

Jag har både en trimmad Supra och en Italiensk hoj på 1.1 liter i garaget hemma som båda accelererar grymt..

Trots det så åker jag D5 + Polestar till vardags, och vill ha ännu mera då det känns rätt slött.....

Om jag hade haft mera pengar hade jag åkt en A6 RS till vardags. Det är bara pengarna som begränsar.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
TommyP86 skrev:Ja, hade du haft deg till en rs hade du liksom inte hängt här... låter det logiskt?
Exaktamente.........
av Primus
Vilka trevliga andrabilar det dök upp. Det piggade upp. Själv har jag bara planer som andrabil.. :lol: . Och självklart är det ROLIGARE med mycket kraft under huven. Men frågan är hur NÖDVÄNDIGT det är? Mina planer är en Boxter, eller en Corvette eller en..? Men åter till saken. Om pengarna begränsar möjligheterna(vilket det gör för de flesta) kan en motorsvag bil vara ett mycket bra val. En V90 med svag motor kan vara roligare än en Skoda med lite vassare motor.
Användarvisningsbild
av Robbi
XC90_Executive skrev:Därför jag kör V60 Polestar. Varför ha en tråkig vardagsbil?? :wink:
För att man inte kan köra snabbt till vardags med alla köer? Annat på söndagar med min 264:a!
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

ABS lampan lyser, antisladdlampan, hastighetsm&aum[…]

230fk går snålt

Har du byglat motståndet eller bara plockat […]

Tätningsmassa ventilkåpa

Loctite 510 är lite billigare

O-ringar spridare 6-cyl 2,9