Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Lite spännande att Bra Bil säljer den via KVD istället för egna bilhallen. Borde ju vara rejält lättsåld med tanke på väntetiderna.
Står Bra Bil som ägare? Det va nytt, trodde man va tvungen att skriva över bilen på KVD. Om inte kan jag tänka mig att många bilhandlarbilar dyker upp på KVD snart...
APhilipsson skrev:Bra bil har såld den, står på ett företag i sthlm.
Stämmer säkert. Systemet jag tittar i har viss fördröjning.
perhall skrev:Vad är det som händer? Har kommit upp massor av V90/XC90/S90 som knappt rullat på KVD.se på senare tid, denna är dessutom helt nytillverkad.

Får de mer betalat den här vägen eller varför säljs de inte på vanligt sätt?

https://www.kvd.se/auktion/personbil/Vo ... 5hk/751552
Säkert en köpare som har beställt den men ej nöjd med skicket vid leverans. Då den har ett Fåtal stenskott, dörruppslag och repor. Skyddslist stötfångare bak lös. enligt kvd´s besiktning Efter 2mil?
perhall skrev:Står Bra Bil som ägare? Det va nytt, trodde man va tvungen att skriva över bilen på KVD. Om inte kan jag tänka mig att många bilhandlarbilar dyker upp på KVD snart...
Det sker vid försäljningstillfället. Kvd går in i mellan som ägare mellan uppdragsgivare och köpare då. Under försäljningsprocessen står uppdragsgivaren kvar som ägare.
Om kunden inte var nöjd med skicket på bilen vid leverns så hade givetvis bilhandlaren fått åtgärda det.

Företaget som äger bilen är nystartat i slutet på 2016, och har beställt och står som ägare på 2 st V90CC och 1 V90. Troligtvis så är det så att någon av de anställda hoppat av eller att behovet av tre bilar försvunnit. Är det bara 2 anställda så får man inte ha tre bilar.
Teorier:
Bilen/Bilarna registerades ju på nya ägaren för en vecka sedan (13 April) så antingen
1) har har köpt in bilar på spekulation ( göra vinst på dem) och skeppar av dem till KVD med en gång.
2) Finns skulder att betala i bolaget som tvingar fram lösningen. Verkar inte finnas skulder/anmärkningar och tror inte fogden mäter ut så fort.

Edit: verkar inte vara kreditköp enligt transportstyrelsen, vilket innebär att han isf köpt bilarna med medel i bolaget. Makes no sense att göra detta om man har skulder så jag lutar åt att det är spekulationsköp.
Ökad komfort med 17”

Ja mer eller mindre. https://www.volvocarretail.[…]

Här sitter den på V70n, antar att det s[…]

Men jag förstår inte riktigt. Kan de in[…]

Nu när dom har tagit bort körlägesr[…]