Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Då tror jag bara dom monterat ner, kollat och sett att din bil inte har problemet som eftersöks.
Då hinner dom nog på 60min
Robbi skrev:Kollade med dem, de hade bytt skruvarna för säkerhets skull. De jobbar flera på bilen, därför snabbt då de har många att åtgärda.
Ja dom SKA bytas o skruvar till konsol innerhantag ska släppas något.
En V90 kan man utföra på runt 1 timma och byta alla skruvar Om alla skruvar är hela men om tex en skruv går av innanför instrument brädan så tar det givetvis längre tid att fixa till bilen
Då det sitter 16 Skruvar i taket + 4 st till innerhandtagen så är det 20 st som kan vara trasiga hitintills så har varannan bil jag haft vart alla hela och den andra halvannan haft upp till 8 skruvar trasiga

För er med panorama tak så är det inget att vara orolig över den är lättare att komma åt = bättre arbetställning som gör att arbetet blir enklare att utföra oavsett modell så är det inget som syns efter taket vart nere

jag brukar rekommendera att bilen lämnas tidigt på morgonen så att jag slipper att ta i något smutsigt innan jag börjar med taket och gör då självklar detta moment först då både jag och kläderna är som renast

Är lätt att man kommer emot något om man tex gör en service först och missar att man blir smutsig allt för att undvika att smutsa ner bilarna då det inte alltid går att skydda bilen med överdrag på alla ställen

//Gooose
gooose skrev:En V90 kan man utföra på runt 1 timma och byta alla skruvar Om alla skruvar är hela men om tex en skruv går av innanför instrument brädan så tar det givetvis längre tid att fixa till bilen
Då det sitter 16 Skruvar i taket + 4 st till innerhandtagen så är det 20 st som kan vara trasiga hitintills så har varannan bil jag haft vart alla hela och den andra halvannan haft upp till 8 skruvar trasiga

För er med panorama tak så är det inget att vara orolig över den är lättare att komma åt = bättre arbetställning som gör att arbetet blir enklare att utföra oavsett modell så är det inget som syns efter taket vart nere

jag brukar rekommendera att bilen lämnas tidigt på morgonen så att jag slipper att ta i något smutsigt innan jag börjar med taket och gör då självklar detta moment först då både jag och kläderna är som renast

Är lätt att man kommer emot något om man tex gör en service först och missar att man blir smutsig allt för att undvika att smutsa ner bilarna då det inte alltid går att skydda bilen med överdrag på alla ställen

//Gooose
Du jobbar inte i Göteborg? Vill gärna lämna bilen till nån som kan det. Nån annan som gjort denna operation i Göteborg annars?
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Hej, Dom där två slangarna som löp[…]

Hej Mazzokie! Har du pluggat in ett diagnosverktyg[…]

Stänkskydd

Erfarenheten av volvos egna stänkskydd - de f[…]

Nån som vet vilka pinnar som gör vad p&[…]