Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fosho
Hej!

Söker lite köpråd på en XC70 II 2014+ för runt 200-220.000kr

Tänkt som en långkryssare för äventyr i vildmarken så viktigt för mig är iaf AWD och Automat.

Vilken motor vill man ha?
Något att kontrollera extra noga?
Vad ska man hålla sig borta från?

Alla tips uppskattas varmt då det blir biljakt i helgen.

Vill man länka någon fin bil så får den gärna vara vit, vit med mörktonade rutor är ju riktigt mumma! :wink:
Senast redigerad av 1 fosho, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av apersson850
Vanligast är nog D4, när det gäller AWD. Då är det femcylindrig maskin som gäller. Jag har ingen koll på priserna på sådana, dock. Jag har ju redan en XC70, så jag har inte letat...
Användarvisningsbild
av fjohan82
Jag hade nog satsat på något likt denna, dock annonserad för över 220':
http://www.bytbil.com/stockholms-lan/pe ... 5-10688945
Sen beror det ju på vad man värdesätter för utrustning. Skinnklädsel? Volvo On Call? Digitala hastighetsmätaren? Stora fälgar?

Med Polestar kan du dessutom skrämma upp effekten endel...: 163hp/420Nm -> 215hp/440Nm.
av Lövet
Summum eller inte är mycket en smakfråga, hur mycket värdesätter du helskinn, elstol och pdc fram? För vad jag kommer på skiljer inget mer väsentligt. Däremot skulle jag inte gå under Momentum men det är inget större problem för det finns i princip inga Kinetic till salu. (Ja, jag vet att paketen har hetat lite annorlunda under stunder men tror ni förstår vad jag menar)
Användarvisningsbild
av fosho
fjohan82 skrev:Jag hade nog satsat på något likt denna, dock annonserad för över 220':
http://www.bytbil.com/stockholms-lan/pe ... 5-10688945
Sen beror det ju på vad man värdesätter för utrustning. Skinnklädsel? Volvo On Call? Digitala hastighetsmätaren? Stora fälgar?

Med Polestar kan du dessutom skrämma upp effekten endel...: 163hp/420Nm -> 215hp/440Nm.
Jag har kikat en del på nedan bil som har mycket av de extraval jag gärna ser att bilen har, den har dock gått lite mer än ovanstående bil. Men den ovan är ju inte dålig heller, vilken känner ni är mest prisvärd?

http://www.bytbil.com/vastra-gotalands- ... ouncle_web

Godis som jag gärna ser att bilen har är radarn fram (för brist av bättre ord), rattvärme, PDC (bak iaf), VOC, keyless
av Lövet
Jag hade valt bilen i Borås. Den hos Hoffsten har gått som demobil tidigare och jag själv har sett för mycket dumheter med demobilar för att vilja ha en sån. (Bodde i närheten av en bilfirma tidigare)
Användarvisningsbild
av apersson850
fosho skrev:Godis som jag gärna ser att bilen har är radarn fram (för brist av bättre ord)...
Det du har nytta av ofta är adaptiv farthållare. Radarn används även till annat. Men de flesta som har adaptiv farthållare har hela paketet med förarstödssystem.
Användarvisningsbild
av fosho
Lövet skrev:Jag hade valt bilen i Borås. Den hos Hoffsten har gått som demobil tidigare och jag själv har sett för mycket dumheter med demobilar för att vilja ha en sån. (Bodde i närheten av en bilfirma tidigare)
Hur ser man att bilen varit demobil? Kan vara bra att känna till, så tackar för tipset! :)
Elpriset

En sån liten snurra räcker knappt til[…]

Blinkande ljus

Jag tackar. Felsökning fortsätter imporg[…]

Den stora annons-tråden

Har inte sett en Toyota 4Runner på läng[…]

@Lövet , Okey, får se vad firman visar[…]