Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Primus
Jag har kört en del motorsvaga tunga bilar. Visst är det lite tråkigt, men handen på hjärtat, hur ofta behövs mer än vad som finns i en V90 D3?
av perhall
Jag har väldigt svårt för motorsvaga bilar och gillar verkligen snabba bilar. T4 är klart seg och Audin ok men inte mer (0-100 6,7). Onödigt med en snabb bil? Ja, men det är också onödigt att ha en V90 istället för en Octavia..
av Mike68
Min andrabil gör ju 0-100 på 4,7 så visst i jämförelse med det är det slött, men som sagt inga problem.
av perhall
För jättelänge sen hade jag en 96:a BMW 323i, 6-cyl, och provkörde en 316i, lika gammal. Sen dess inser jag att för mig hänger bilen mycket på motorn.
av V90D3
perhall skrev:Jag har väldigt svårt för motorsvaga bilar och gillar verkligen snabba bilar. T4 är klart seg och Audin ok men inte mer (0-100 6,7). Onödigt med en snabb bil? Ja, men det är också onödigt att ha en V90 istället för en Octavia..
Då jag även har en Octavia så kan jag passa på att förklara varför det inte är onödigt:-)
Octavians brist är utrymmet i baksätet vilket gör att jag som är lång inte kan sitta framför en bakåtvänd bilbarnstol, detta blir ett bekymmer med två stolar i baksätet! En Superb hade såklart löst problemet den med men då har vi en sämre komfort på framför allt ljud. Så Octavian får agera andra bil.

Så för mina behov löser V90 med liten och klen motor dom behoven som just nu är presenterade i den dagliga situationen med två små barn.

Sen givetvis är det kul med en bil med drag i men för att mätta det så kan jag alltid plocka ut 911:an och leka av mig lite. Då får jag även en väghållning som matchar motorn! :wink:
av perhall
Ja, 911 låter bra, och ja, vill man åt komfort, utrymme och säkerhet är ju V90 D3/A6 2,O TDI/520d/E220d och andra bilar för 350 000 det bästa man kan hitta...
av HarleyCorv
Jag inte har några problem med styrkan i min S90 D3 man. Men om önskan blir stark för åka fort tar jag ut min Corvette C6, då är det möjliga problemet ur världen.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Det finns ingenting som ska köras in län[…]

V70 2014 D4 181 hk motorlampa

Jag gjorde precis det jobbet i måndags. Ja, […]

Jag har bytt EGR-ventil och rengjort EGR-kylaren p[…]

Sensor innertemperatur Volvo s60 -05

Ska man vara korrekt så är inte det d&a[…]