Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av brynascalle
Gorban skrev:Här är en bild från artikeln i Vi Bilägare.
Tackar.
Vår vagn är lite längre. Får försöka få tag på hela tidningen, och kolla hur det ser ut kopplat. Har inte sett så många kopplade ekipage, men de jag sett har sett helt okej ut.

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
av Gorban
brynascalle skrev:
Tackar.
Vår vagn är lite längre. Får försöka få tag på hela tidningen, och kolla hur det ser ut kopplat. Har inte sett så många kopplade ekipage, men de jag sett har sett helt okej ut.

Det fanns förvånande nog ingen bild på ekipaget kopplat i artikeln. Då hade man ju lättare kunnat bilda sig en uppfattning. På swedespeed läste jag en tråd om en holländare som semestrat i Europa med sin bautahusvagn och en XC90 och där verkade de inte ha varit några problem.

Här är en bild och länk till tråden:

http://forums.swedespeed.com/showthread ... ht=Caravan
Bilagor
IMG_1398.JPG
IMG_1398.JPG (213.48 KiB) Visad 1104 gånger
av brynascalle
Gorban skrev:
brynascalle skrev:
Tackar.

Det fanns förvånande nog ingen bild på ekipaget kopplat i artikeln. Då hade man ju lättare kunnat bilda sig en uppfattning. På swedespeed läste jag en tråd om en holländare som semestrat i Europa med sin bautahusvagn och en XC90 och där verkade de inte ha varit några problem.

Här är en bild och länk till tråden:

http://forums.swedespeed.com/showthread ... ht=Caravan
Tackar ska läsa igenom det.

Användarvisningsbild
av MartinS
Holländarens XC90 ser grymt låg ut?

Enligt artikeln i ViB berördes inte XC90 av de krav på höjden på kroken som personbilar har, då XC90 är reggad som terrängvagn?! Vet inte om det stämmer?
Användarvisningsbild
av Waterlily
I "Vi bilägare" står det:

"När bilen står stilla kompenserar nivåregleringen för husvagnen och då
märks det inte att vagnen lutar bakåt, säger Ingrid Bergman"

Jag tolkar det som att lutningen blir större då ekipaget rör sig. Någon djupare beskrivning av detta ges ej i artikeln.

Vänligen Näckrosen
av brynascalle
Waterlily skrev:I "Vi bilägare" står det:

"När bilen står stilla kompenserar nivåregleringen för husvagnen och då
märks det inte att vagnen lutar bakåt, säger Ingrid Bergman"

Jag tolkar det som att lutningen blir större då ekipaget rör sig. Någon djupare beskrivning av detta ges ej i artikeln.

Vänligen Näckrosen
Låter lite som att de i sådana fall kört med för litet kultryck alt. t.o.m negativt kultryck. Felaktigt kultryck ger ju upphov till en "slingrig" vagn.

Den som lever får se.

av refbob
Vagnen som är med i Vi bilägare är ingen stor vagn. Skulle tippa på en 5.90. Våran XC70 gillar när man lastar våran husvagn lite framtung. Kanske gäller även XC90? Håller med om att det är konstigt att man inte får se en kopplad vagn på bilen. Har någon kört XC90 med husvagn?
Användarvisningsbild
av fjohan82
Testet skulle gjorts med en Kabel Hacienda 1000 TDL, så det blir lite av en match, 11,6 meter lång och väger sina kilon...
Denna Adria Alpina 763 ser dock helt okej ut påhängd på XC90, dock är den några meter kortare än giganten från Kabe.
http://www.husvagnochcamping.se/artikla ... na-763-uk/

Men vill man undvika bak/framtunga vagnar vore detta det ultimata :roll:
http://www.husvagnsforum.com/images/com ... 921551.jpg
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9
Volvo S80 Automat (Oljeläckage) !!

Hejsan gruppen / forumet. Jag ska försö[…]

Varför inte en XPENG G6 Performance? Extra al[…]