Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av refbob
RoggaBoy skrev:Hej,
Skulle vilja se bilder på V90s bagage där det samtidigt är lastat en barnvagn (för en eller två barn).

Glad påsk!
Det är väl bara till att åka och låna hem en V90 och lasta in det du behöver. Borde en seriös säljare gå med på att du får låna bilen en kväll. Det har då jag fått gjort med Volvo, Merca och Passat i vart fall. Men behöver ju få klämma och känna lite innan man köper bil för en halv miljon. Vi har en XC70 My 13 och letade en till bil till familjen. Vi hittade då ingen bättre bil än en till XC70 när det gällde utrymme och komfort. Så det fick bli en till. Vi är nöjda med dem.
refbob skrev:
Skulle vilja se bilder på V90s bagage där det samtidigt är lastat en barnvagn (för en eller två barn).

Glad påsk!
Det är väl bara till att åka och låna hem en V90 och lasta in det du behöver. Borde en seriös säljare gå med på att du får låna bilen en kväll. Det har då jag fått gjort med Volvo, Merca och Passat i vart fall. Men behöver ju få klämma och känna lite innan man köper bil för en halv miljon. Vi har en XC70 My 13 och letade en till bil till familjen. Vi hittade då ingen bättre bil än en till XC70 när det gällde utrymme och komfort. Så det fick bli en till. Vi är nöjda med dem.
Jo men man kunde säkert fått svar på det mesta genom att dra till ÅF. Så då är det ju egentligen ingen mening med forum Bild
av Exyzäta
barcusmrandt skrev:
refbob skrev:

Glad påsk!
Jo men man kunde säkert fått svar på det mesta genom att dra till ÅF. Så då är det ju egentligen ingen mening med forum Bild
Nej, ska alla andra göra testerna för dig så behövs nog forumet.
Exyzäta skrev:
barcusmrandt skrev:
refbob skrev: Det är väl bara till att åka och låna hem en V90 och lasta in det du behöver. Borde en seriös säljare gå med på att du får låna bilen en kväll. Det har då jag fått gjort med Volvo, Merca och Passat i vart fall. Men behöver ju få klämma och känna lite innan man köper bil för en halv miljon. Vi har en XC70 My 13 och letade en till bil till familjen. Vi hittade då ingen bättre bil än en till XC70 när det gällde utrymme och komfort. Så det fick bli en till. Vi är nöjda med dem.
Nej, ska alla andra göra testerna för dig så behövs nog forumet.
Säkert nån som redan har provat, så vad är fel med att fråga? Har du inget vettigt svar till han som svarar så är det väl bara att låta bli. Ingen mening med att komma med "åk och prova själv", det hade han säkert gjort om han hade haft möjlighet.
av Exyzäta
Glad påsk![/quote]

Det är väl bara till att åka och låna hem en V90 och lasta in det du behöver. Borde en seriös säljare gå med på att du får låna bilen en kväll. Det har då jag fått gjort med Volvo, Merca och Passat i vart fall. Men behöver ju få klämma och känna lite innan man köper bil för en halv miljon. Vi har en XC70 My 13 och letade en till bil till familjen. Vi hittade då ingen bättre bil än en till XC70 när det gällde utrymme och komfort. Så det fick bli en till. Vi är nöjda med dem.[/quote]
Jo men man kunde säkert fått svar på det mesta genom att dra till ÅF. Så då är det ju egentligen ingen mening med forum [/quote]

Nej, ska alla andra göra testerna för dig så behövs nog forumet.[/quote]
Säkert nån som redan har provat, så vad är fel med att fråga? Har du inget vettigt svar till han som svarar så är det väl bara att låta bli. Ingen mening med att komma med "åk och prova själv", det hade han säkert gjort om han hade haft möjlighet.[/quote]

Nu var det väl inte jag som sa att han skulle åka och prova eller låna hem en bil för att prova, men skit samma, glad påsk på dig din muntergök!
Exyzäta skrev:Glad påsk!
Det är väl bara till att åka och låna hem en V90 och lasta in det du behöver. Borde en seriös säljare gå med på att du får låna bilen en kväll. Det har då jag fått gjort med Volvo, Merca och Passat i vart fall. Men behöver ju få klämma och känna lite innan man köper bil för en halv miljon. Vi har en XC70 My 13 och letade en till bil till familjen. Vi hittade då ingen bättre bil än en till XC70 när det gällde utrymme och komfort. Så det fick bli en till. Vi är nöjda med dem.[/quote]
Jo men man kunde säkert fått svar på det mesta genom att dra till ÅF. Så då är det ju egentligen ingen mening med forum Bild[/quote]

Nej, ska alla andra göra testerna för dig så behövs nog forumet.[/quote]
Säkert nån som redan har provat, så vad är fel med att fråga? Har du inget vettigt svar till han som svarar så är det väl bara att låta bli. Ingen mening med att komma med "åk och prova själv", det hade han säkert gjort om han hade haft möjlighet.[/quote]

Nu var det väl inte jag som sa att han skulle åka och prova eller låna hem en bil för att prova, men skit samma, glad påsk på dig din muntergök![/quote]
Nej det är sant Bild jag är munter jag! Inte jag som kommer med "testa själv" eller "om alla andra ska testa åt dig" Bild ja glad påsk, och lycka till med påskäggjakten!
refbob skrev:

Glad påsk!
Kan ju finnas flera problem.

1. Jäkligt långt till någon som har en V90 inne. Dessutom kanske man inte kan få med sig en barnvagn dit.
2. Den närmsta återförsäljaren kanske är skitkass (vet en som definitivt inte får mig att dra på leendet som exempel)
3. Man kanske inte kan ta sig dit under öppettider. Av någon jävla mysko anledning har ju många bilställen nästan helt stängt på helger och öppet kontorstid vardagar. Hur tänkte ni där liksom? Vardagar jobbar folk allt som oftast...

Beträffande ljus: Säg den som villigt lånar hem en V90 över natten, ty såhär års är det (åtminstone i södra landsänden) synnerligen ljust ute långt inpå kvällen. Hur testar man mysbelysningen då liksom?

Haha, vi har olika synsätt märker jag. […]

077 och 085 skillnad

Vet någon om det är någon skillna[…]

Hej, var skall den här sensorn stickas in? IM[…]

Ökad komfort med 17”

Letar efter 17” originalfälgar till v&a[…]