Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Robbi
Robbi skrev:Och nästa test blir: hur många öllådor rymmer bagaget utan att behöva fälla. Vågar någon gissa?
Bump! Ingen som vågar gissa?
av pumpnasare
Experterna pratar alltid i liter, kommer du att hälla i dom?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av Robbi
pumpnasare skrev:Experterna pratar alltid i liter, kommer du att hälla i dom?BildBild

Precis, så dumt så. Själv hoppas jag att 25 flak går i utan fällning, för då får jag problem med packningen.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Robbi skrev:Nu kan jag meddela att 30 flak gick att knö in bak utan att fälla.

Se upp, låg och toppade med en A6 i 235 km/h och den var klippstabil. Sedan fyllde vi bagaget med öl i Lubeck, då var t.o.m 110 riskabelt kändes det som, framhjulen var ju nästan i luften av bakvikten.
Användarvisningsbild
av Robbi
AndS skrev:30 flak 33cl blir 270-300kg det fixar CC, för inte får man in 30 flak 50cl. :wink:
Näh, det var småburkar och jag tycker inte den tyngde ner någonting eller påverkade körningen. Det är ju en Volvo v90 CC och ingen himla A6. Bild
av perhall
VolvoB20 skrev:

Se upp, låg och toppade med en A6 i 235 km/h och den var klippstabil. Sedan fyllde vi bagaget med öl i Lubeck, då var t.o.m 110 riskabelt kändes det som, framhjulen var ju nästan i luften av bakvikten.
Du har inte de ibland standardmonterade åretruntdäcken, det är tydligt...
Användarvisningsbild
av VolvoB20
perhall skrev:
VolvoB20 skrev:

Du har inte de ibland standardmonterade åretruntdäcken, det är tydligt...
Nej, det var sommardäck på A6an vid tilfället. Annars jobbit att ligga 235 km/h i 40 mil :mrgreen:
av andersuw
Var på Autobahn kan du köra 235 km/h i 40 mil? Ingen sträcka jag någonsin stött på och jag tror inte det finns så värst många Autobahnavsnitt som jag aldrig kört. ;-) När vi pratar körsträckor i den storleksordningen säger mig också min mycket långa och rikhaltiga erfarenhet att genomsnittshastigheten blir något lägre i Tyskland än vid fullt lagligt fart på E4:an i Sverige. Det kan ju gå undan några mil här och där men sedan dyker de ofrånkomligen upp: Baustelle, stockende Verkehr och Stau plus alla helt vanliga vägavsnitt som är skyltade 120 eller lägre. Den fria farten på Autobahn är ju mer en dröm än en realitet numera och Tyskland skulle enligt min mening göra klokt i att tillåta max 130 så som i övriga Europa. Att man punktvis kan köra fortare gör bara trafikproblemen värre. De som verkligen vill köra fort får ta lite semester vid Nürburgring.

Kan också rapportera att 855, V70N och V70 II alla sköter sig exemplariskt när de är mycket tungt lastade där bak även i Autobahnfart. Men då med nivåreglering förstås. ;-)
Byte Xenon V70 -08

På en del bilmodeller (har ej bytt på […]

Det kommer mycket vatten från ac så 4 […]

Hej Mazzokie! Har du pluggat in ett diagnosverktyg[…]

Stänkskydd

Erfarenheten av volvos egna stänkskydd - de f[…]