Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nexus
Jag ska limma dit mitt kjolpaket och fick ett lim Gratis :D av en bilplåtis .Limmet heter..TEROSON Terostat 9220(kraftlim).
Någon som har testat detta ????

Pl-400 eller sikaflex(tror jag det heter) har man ju hört folk använda.
Men detta fick jag gratis så vore ju synd att kasta det och köpa nytt dyrt :( om det nu funkar lika bra d v s :???:

Mvh Magnus
av Addekarlsson
När jag köpte addon till 740 från volvo, så fick man med en sats rutlim. Sånt där svart klet, satt utav bara *censur*
PL400 använder många ja, men det har en förmåga att spricka, då det blir stenhårt, och inte följer med bilens vridningar.

Mvh/ Adde
Användarvisningsbild
av Nexus
Addekarlsson skrev:När jag köpte addon till 740 från volvo, så fick man med en sats rutlim. Sånt där svart klet, satt utav bara *censur*
PL400 använder många ja, men det har en förmåga att spricka, då det blir stenhårt, och inte följer med bilens vridningar.

Mvh/ Adde
Tack Adde! Jag testar köra med det jag fick för det står att det är elastiskt oxå. t y p som rutlim. Funkar det ej blir det bara rätta och göra om (S)
av Addekarlsson
Är det ungefär som rutlim, så kommer det funka. Det addon jag monterade sitter fortfarande fast vad jag vet, och det är typ 2½ eller 3½ år sen jag monterade det.

Killen som köpte bilen efter mig skulle lacka om den. Han fick lacka med addon monterat, för han fick inte lös det. :wink:

Men, när man kör med detta rutlim, så ska man se till att använda activator och vad det andra nu hette, som följer med i satsen.
Utan activator härdar inte limmet som det ska.
Om detta behövs till det du fått, det får killen du fick limmet av svara på.

Mvh/ Adde
Användarvisningsbild
av Nexus
Addekarlsson skrev:Är det ungefär som rutlim, så kommer det funka. Det addon jag monterade sitter fortfarande fast vad jag vet, och det är typ 2½ eller 3½ år sen jag monterade det.

Killen som köpte bilen efter mig skulle lacka om den. Han fick lacka med addon monterat, för han fick inte lös det. :wink:

Men, när man kör med detta rutlim, så ska man se till att använda activator och vad det andra nu hette, som följer med i satsen.
Utan activator härdar inte limmet som det ska.
Om detta behövs till det du fått, det får killen du fick limmet av svara på.

Mvh/ Adde
Jag kolla med de som säljer detta lim i stan. ska vara utmärkt att limma stötfångare, kjolpaket mm med för det är ett flexibelt karosseri lim. kosta 250 spänn för en pattron så det är nog inget skit lim :D

Classic som Volvo erbjuder för 2995:- &aum[…]

Tyvärr hittar jag ingen svensk sida som s&aum[…]

Tysta sommardäck V90

Så du rekommenderar ett däck för […]

Smart energifördelning hybrid

Dom har inte riktigt lyckats med den funktionen ha[…]