Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ansjo
Snacka om att ha I-landsproblem :roll: :wink:
av perhall
ansjo skrev:Snacka om att ha I-landsproblem :roll: :wink:
Har du varit inne på flygnördsforum? "Ska flyga MUC-DXB i C med LH, A380. Vilken sittplats är bäst?"... sen tio sidor om det...
av para
ansjo skrev:En annan fundering är när man ska beställa. Om man beställer nu kommer den troligen sent i höst, då kanske man ska vänta några månader och beställa så man får en -19?
Och tänk om det kommer en facelift -MY20, då står du där med en MY19 och gråter
av barcusmrandt
para skrev:
ansjo skrev:En annan fundering är när man ska beställa. Om man beställer nu kommer den troligen sent i höst, då kanske man ska vänta några månader och beställa så man får en -19?
Och tänk om det kommer en facelift -MY20, då står du där med en MY19 och gråter
Ska för övrigt bli intressant att se hur "nya" volvo hanterar facelifts i framtiden. Tidigare så har ju en volvo facelift i princip inneburit ett par nya fälgar...
av Lövet
Nja, nya lampor och stötfångare brukar de ju ändå kosta på sig.
av perhall
60-seriens facelift MY14 var mer än ett par fälgar... det varierar, helt enkelt... som för de flesta märken inkl. BMW och Audi, som också ofta har små facelifts... men ibland händer ju saker under skalet också.
av ansjo
Jag åkte och fick offert från annan handlare, och priset på bilen var där ca 20000 dyrare samt fick ungefär lika mycket mindre i inbyte av befintlig bil. Så jag var tillbaka till Volvo här i stan för att dels provköra igen, med en D5 denna gången. Grymt imponerad av den bilen, nästan så jag ångrar mig i mitt motorval. Men bara nästan :wink:.
Har nu fått nästan 9% på hela bilen, och även fastställt inbytespriset då en ny bil inte är så långt fram i tiden, leverans ca första veckan i september.
För att köpet ska kännas helt ok, finns det något mer man kan försöka få med i priset? Mest för att känna egen tillfredsställelse, då det är jäkligt mycket pengar att lägga på en bil... :roll:
av ansjo
Robbi skrev:Tygmattor!

Skickat från min iPhone med Tapatalk
:-)-)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11
Servostyrning xc-70, 2008

Du behöver skölja systemet i vilket fall[…]