Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av liketlever
least skrev:
liketlever skrev:Det är klart ska man åka fint så kostar det. Tyckte bara 1700lät dyrt för att koppla in en sladd å skicka över lite data. Skulle köra in i gamla verkstadshallen (inga lyftar) där så kommer ju inte ta nån (mekplats) dom tar bara datorn dom har på hjul och rullar till min bil kopplar upp den börjar skicka över data och medan datorn gör det så kommer nog mekaniker sitta å mobilsurfa eller sitta i min bil å drömma sig bort. Därav jag tycker det va fult pris. Hade mekaniker stått å skruvat dom 45min så hade det varit en Annan sak..
Tror du verkligen att de ens funderar på att flytta datorn till den "gamla hallen" och tillbaka bara för att du är för snål för att betala det som det kostar? Och du själv, arbetar du gratis på dagarna?

Om du nu är snål, strunta i mjukvaran. Den är inget krav, dina blingbling hjul kommer att rotera lika bra ändå.
Är inte snål. Och ja dom hade en datorvagn.

Skickat från min D6603 via Tapatalk
av Lövet
Varför skulle man behöva uppdatera hastighetsmätaren? Så länge man inte köpt helt felaktiga däck så har 18" och 21" samma rullomkrets ändå.

Styrstoppet är en annan fråga men det kör man rimligen med året runt om man inte tycker om att strössla pengar runt sig.
av AndS
kmi skrev:Burde ikke koste noget, om man køber original svindyre 21" Volvo hjul ;o)
Men TS köpte inte hjul av Volvo, gör du det kan du kan förhandla om priset totalt, se tidigare inlägg i tråden :wink:
av kmi
Missede jag ;o)
Isåfall är det vel fair att det koster.
AndS skrev:
kmi skrev:Burde ikke koste noget, om man køber original svindyre 21" Volvo hjul ;o)
Men TS köpte inte hjul av Volvo, gör du det kan du kan förhandla om priset totalt, se tidigare inlägg i tråden :wink:
av Jonathan81
Lövet skrev:Varför skulle man behöva uppdatera hastighetsmätaren? Så länge man inte köpt helt felaktiga däck så har 18" och 21" samma rullomkrets ändå.

Styrstoppet är en annan fråga men det kör man rimligen med året runt om man inte tycker om att strössla pengar runt sig.
18 oh 21 har inte samma rullomkrets.. 21 är betydligt större än 17, 18, 19 och 20. Av någon konstig anledning jag inte fått något svar på.

21" har 245/35-21 hade dom istället valt 255/30-21 så hade det varit i storlek med 17-20 hjulen...
av Lövet
Det är ett väldigt märkligt däckval i så fall
av liketlever
Då kommer bilen visa fel hastighet varje vinter nu då?

av AndS
liketlever skrev:Då kommer bilen visa fel hastighet varje vinter nu då?

Om du installerar programuppdatering för hastighetsmätare så är den anpassad så att den visar "rätt" hastighet med 21" och Volvos rekommenderade däckdimension. Vad den sedan visar för hastighet med vinterhjul är beroende vad du kör på.
Med Volvos rekommenderade dimensioner för mindre fälgar så kommer den att visa högre hastighet än den verkliga.
Men du kan ju anpassa vinterhjulets omkrets genom att välja ett däck som motsvarar Volvos 21" rekommendation.
Så svaret är ja och nej beroende vilka däckstorlekar du väljer för vinterhjulen.
DennisCA's Volvo 850 -97

Ja alltså jag köpte min första Vol[…]

Volvo xc90 2017 d5 R design

Hej! Köpte jag från november förra[…]

Visa din semesterbil(d)

Är på en liten Road Tripp med sv&arin[…]

Fick reklam på facebook om att det köps[…]