Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

I en tidigare tråd uppdagadades att sättet på manuella passagerarstolen inte gick att vinkla.
Hur ligger det till med detta?
R200 (halvläder) standardstolar. Är det ej vinklingsbart säte på V90?
Om jag lägger på elmanövrerad - blir det vinklingsbart då?
Enligt broschyren för V90 är båda framstolarna vinklingsbara. Här är utdrag ur listan över standardutrustning:

• Elmanövrerbart svankstöd
• Framstolar, eluppvärmda
• Framstolar, juster- och vinklingsbara i höjdled
Hade en lånebil idag V90 d4 momentum och gick endast justera stolen upp/ner och ryggstödet fram/bak med el. Justera den fram/bak fick man göra med den klassiska spaken som på alla andra snikbilar :-)

Skickat från min D6603 via Tapatalk
Snikbil? Väljer man momentum ska man inte ha full utrustning.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
liketlever skrev:Hade en lånebil idag V90 d4 momentum och gick endast justera stolen upp/ner och ryggstödet fram/bak med el. Justera den fram/bak fick man göra med den klassiska spaken som på alla andra snikbilar :-)
Det var märkligt. Så funkar det inte enligt ägarmanualen. För manuellt säte är svankstödet och kanske också höjdinställningen (men inte vinklingen) elektriskt manövrerad. Allting annat är manuellt. För elmanövrerade säten är alla inställningar elektriska.
Kunde då bara justera den uppåt och neråt men inte vinkla. Men kan även ha fel jag kollade inte så noga när det bara var över dagen jag skulle ha den

Skickat från min D6603 via Tapatalk
Det var jag som skrev i en annan tråd att passagerarstolens sittdyna inte går att vinkla. Har en V90 CC Business Advanced med delläder (standardstolar) och i min bil går det inte att vinkla sittdynan på passagerarsidan. Lite förvånande då det gick på den XC70 vi hade innan... På förarsidan finns den klassiska "flärpen" i framkant som man pumpar upp eller ned lutningen på sittdynan. Den finns inte på passagerarstolen... Känns ju inte så "premium"...

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Handbroms

Härligt att det löser sig!

Tack , det verkar vara den ! Snyggt !

A-traktor av 2,4d?

https://www.fordonsmagasin.se/darfor-kontrollbesik[…]

1986 GLT kamdrivning

Det kan verka som om kugghjulet på vevaxeln […]