Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Robbi
Jag är nere i Harz och har åkt en del Autobahn. Jag måste erkänna att den är riktigt skön i högre hastigheter. Autobahn är ju stundvis väldigt stötig och lite rälsig men trots hårt sättning så kändes vägen mindre än i min XC70 sport. Adaptiv farthållare är guld på autobahn, reagerar blixtsnabbt på kön. Backarna i Harz flög jag upp för, otroligt skön på kurviga vägar.

Det roligaste var en vit bil som åkte upp jämsides och gav mig tummen upp, när han blåste förbi så såg jag att det var en tysk V90 CC. Kan inte finnas många?
av Gorban
Har samma erfarenheter från Autobahn med min V90, ej CC. Väldigt bekväm i högre hastigheter. Jag stängde dock av lane keep assist då det inte var så kul när bilen började dra i ratten i 180 km/h.
Användarvisningsbild
av Robbi
Gorban skrev:Har samma erfarenheter från Autobahn med min V90, ej CC. Väldigt bekväm i högre hastigheter. Jag stängde dock av lane keep assist då det inte var så kul när bilen började dra i ratten i 180 km/h.
Den har jag stängt av. Räckte när jag fick bilen och testade och kände hur det drog i ratten, av! Autopiloten däremot är bra att byta till från ad.farthållare, när man ska byta snus. Frugan kallar den för "snusautopiloten".
av AndS
Har stängt av Lane Keeping använder den aldrig med styrassistans. Att bilen lite lätt kan vandra på vägen pga av spår och ojämnheter justerar man lite lätt själv, Lane Keeping gör det mycket klumpigare och oprecist.
Tyckte första 50 milen att det var en bra funktionen, men tröttnade snabbt.
Vi får se om och när Volvo kommer med förbättrad version, men man vet ju inte om det krävs bättre hårdvara för avkännning.
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Gott, de där backarna mot Kassel alltså... :)
Hur funkar den på de rätt OK småvägarna runt Harz berg, dalar, dammar och underjordiska V2 fabriker?
Användarvisningsbild
av Robbi
W.A.P.E. skrev:Gott, de där backarna mot Kassel alltså... :)
Hur funkar den på de rätt OK småvägarna runt Harz berg, dalar, dammar och underjordiska V2 fabriker?
Jag får erkänna att jag stornjuter att köra på småvägarna i Harz. Jag tror att AWD kickar in när det blir kraftig lutning uppåt för då är den otroligt stabil och pigg och riktigt får en skjuts fram. Styrningen är riktigt bra och precis och känns som en småbil.

Jag hade hatat att köra här med min gamla XC70, den hade känts klumpig. Underjordiska v2 fabriker har jag inte upptäckt ännu?
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Mittelbau
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Vad toppar V90 CC, min XC70 D5 Polestar går ju direkt in i fartspärren vid 210-220 km/h om man gasar lite, mycket irriterande.
Användarvisningsbild
av Robbi
Jag har ju D4 AWD och den toppar 210. Jag var uppe i strax över 200 och det fanns mer att ge. Om det spärrar vet jag inte? Den var bekväm vid den farten, något som min gamla XC70 inte var. Hur bekväm nu den farten överhuvudtaget är? D5 ska visst toppa 235.

Skickat från min iPad med Tapatalk

Det finns också statistik som visar att whip[…]

Var köpa stödbatteri?

Jag är hyfsat säker på att du klar[…]

Ökad komfort med 17”

Dom där 17" fälgarna är ganska[…]

Anslutningar motorblock B21

Nya frågor om anslutningarna på Blocke[…]