Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag köpte Volvo Originaldelar. Tyvärr har Volvo börjat fasa ut allt till våra 90-talare nu så jag blev utan den stora långa slangen som går under insuget. vol:-) :roll:.....

CVI-Automotive har den inte heller.

Piratdelstillverkaren ProParts Sweden har den upplagd på sin sida men den verkar inte säljas överhuvudtaget så varför de har den upplagd har jag ingen aning om...?

http://www.proparts.se/cgi-bin/ibutik/A ... okresultat

Det är denna slang det handlar om: https://www.fcpeuro.com/products/volvo- ... vo-9125598

Märkligt att den finns på Amerikanska sidor och på Skandix.de(Tyskland) men inte i hemlandet. Jag är inte sugen på att betala frakt för flera hundralappar extra från utlandet för att Volvo inte duger till att hålla med reservdelar här i Sverige längre! Tänkte ta det lugnt och ägna någon dag åt att fixa vevhusventilationen nu under påskledigheten men den planen ser ju ut att gå i stöpet. (S) (S)

Hur skitig, äcklig och trasig brukar den här slangen vara egentligen? Känns inte kul att behöva återanvända en sak när allt annat är nytt..
Det lät inge vidare. :shock:

Sjukt dåligt det här, hur kan inte slangen finnas i lager på hela Volvo och de vet inte ens om den kommer att tillverkas något mer?? Vad är det som händer med Volvo? Bedrövligt att en slang som sitter på både 850 och X70 är helt omöjlig att få tag på i Sverige och man måste vända sig utomlands för att hitta en. Fet skandal. Det är ju inte direkt Amazon eller en 140, så gamla är de inte... :-(O)
Ofta är det ju slangar och packningar som utgår. De blir ju gamla och torra av att ligga på hyllan också...
TommyP86 skrev:
SebbeV70 skrev:Lite komiskt man kan köpa allt till min 17 år gamla konkurs saab men volvo har inte ens slang till vevhusventen...
Ja, fundera vidare på det du :)
Ja saabarna klatrar.. men samtidigt kan man göra en rebuild rätt enkelt då det finns så mycket delar. Dessa äldre volvos är som tänkt att skrotas, känns det som. Min v70 gen 1 är ett helvete att hitta vissa detaljer till.
Tänkte mest på att det inte är nån business i att tillverka delar i decennier för att hålla liv i bruksbilar som aannars hade bytts ut mot nya(re).
Saab säljer inte bilar längre utan där är sista sucken att få ut så mycket som möjligt ur vad som finns kvar antar jag.
Underkänd på avgasrening

Bra tips!

Cupefläkten.

Det är så att jag har en v60 D3 2012. […]

Jag skulle gissa att mångledaren med en dsub[…]

Ojämn gång.

Min XC70 1 -99/00 rullar ojämnt på tom[…]