Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej.
Jag har en V70-2013 D4 som senast servades vid 7900 mil (9000mil service) för drygt 12 månader sedan.
Nu har det gått 12 månader och bilen skall in igen. Bilen har rullat ca 10100 mil idag. Jag testade att ringa olika auktoriserad verkstaden för offert och inser att jag får olika typer av service.
Verkstad 1 säger att det är en anpassad service + hjälpagregstsrembyte om jag fattade saken rätt ingår inte kupefiltret. Inget byte av bromsolja.
Verkstad 2 anpassad service + byte av bromsolja ej byte av hjälpagregatorsrem.
Verkstad 3 basservice +bromsolja men inte nödvändigt enligt dem. Även byte av agregatorrem

När jag tittar under minvolvo.se så står det basservice nästa. Vad skiljer mellan anpassad basservice och basservice kupefiltret?

Vad är det som gäller?
Senast redigerad av 1 chilimannen, redigerad totalt 0 gånger.
apersson850 skrev:Om hjälpaggregatsremmen byttes förra gången behöver det förstås inte göras nu. Har för mig intervallet där är halva kamremsintervallet.
Bromsolja brukar aldrig bytas på service, bara på uppmaning.
Ok tack för svaret. Remmen är inte bytt så verkstad 1 och 3 verkar ha koll på det dock föreslår de olika typ av service basservice och anpassad bas,
Senast redigerad av 1 chilimannen, redigerad totalt 0 gånger.
Vad ska jag köpa och varför?

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300 km/[…]

Hej kolla här volvoreservedele.dk Mvh PeterJ[…]

Filter i Aisin tf-71sc?

Det är inte så att det är balansax[…]

I några veckor har jag haft problem med att […]