Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av AndS
Jag gissar på att nivåerna som du kan få i Polestar är utifrån att de inte kan gå längre än att man behåller bilens typuppgifter och utifrån det kunna registreringsbesikta bilen utan förändra utsläppsnivåer.
Så typar Volvo en D3 med viss utsläppsnivå så är det begränsningen. Så även om det är samma motor i grunden men att de typats med olika värden så kan det ge olika effektvärden vad man kan erbjuda, finns lite om det i andra trådar.

Så det är nog inte längre så mycket av vad motor klarar av eller marknadspositionering för Volvo/Polestar.
av macattac
dieselkraft är schmutz....har kört ett par av deras boxar...never again. framförallt inte på en ny bil. BSR har jag haft på 8 bilar...alltid funkat klockrent.

och nej det är inte samma låda i d4 som i xc60 om jag inte har missförstått.

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
av KarlssonsVolvo
Jonathan81 skrev:
KarlssonsVolvo skrev:Nu har BSR kommit ut med sina siffror, känns lovande detta ju! :)

Ex. D5 https://sv.bsr.se/trimsatser/t/3490/vol ... 7-d4204t23

280 hk och 530 vrid så blir det nog lite mos ändå i maskineriet.

280 hk? 290 får jag det till.......
Det får jag det till också om ja öppnar ögonen ordentligt. :wink:
Användarvisningsbild
av Perra83
Lite tråkigt att vridet ligger så lågt. Med tanke på att det är lite glädje siffror på både original och optimerad. Polestar ger 500Nm så är inte 530Nm uppblåsta särskilt mycket mer.
av KarlssonsVolvo
Perra83 skrev:Lite tråkigt att vridet ligger så lågt. Med tanke på att det är lite glädje siffror på både original och optimerad. Polestar ger 500Nm så är inte 530Nm uppblåsta särskilt mycket mer.
Kan vara så att växellådan inte pallar så pass mycket så dom lägger sig safe så det ska hålla, en tanke bara.

Det som är ett stort minus är att det ska trimmas hos bsr i Växjö, funkar inte med ppc3 dosa.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8
Anslutningar motorblock B21

Ja. Mellan dina 2 och 4 i bild sitter värmepa[…]

Inkörning av ny V60 T6 2026

För att förhindra övervarvning av m[…]

Bensinpriser v2

Du kan vara lungn, du kan tanka din volvo om 20&[…]