Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

barcusmrandt skrev:EN glad nyhet för alla med t8 i beställning :) De ökar kapaciteten (läs minskar säkerhetsmarginalen) på batteripaketet med 20% - från 9,2 till 10,4 kwh.

http://www.vibilagare.se/nyheter/mer-en ... laddhybrid
Det här hade jag missat(såg din post i en den andra tråden). Mycket glädjande! Frågan är när årsmodell -18 börjar produceras?
Primus skrev:
barcusmrandt skrev:EN glad nyhet för alla med t8 i beställning :) De ökar kapaciteten (läs minskar säkerhetsmarginalen) på batteripaketet med 20% - från 9,2 till 10,4 kwh.

http://www.vibilagare.se/nyheter/mer-en ... laddhybrid
Det här hade jag missat(såg din post i en den andra tråden). Mycket glädjande! Frågan är när årsmodell -18 börjar produceras?
Jag beställde 29/3 och får my18
barcusmrandt skrev:T8 är från my18
Stämmer verkligen det? När producerades de första T8? Artikeln inleds med: "Från och med modellår 2018 ökar Volvo energimängden i laddhybriden T8 Twin Engine, som erbjuds till modellerna V90, S90, XC90 och den sprillans nya XC60." Om det bara har funnit T8 MY18 så måste man ju fråga sig ökat från vad..?
barcusmrandt skrev:T8 finns ju på xc90 sen tidigare naturligtvis. Men v90 t8 kommer från my18 Bild
Okey, då är jag med.. :lol: Men har Volvo tidigare uppgett kortare räckvidd för T8 på S/V90? Eller har de alltid räknat med det nya batteriet?
Användarvisningsbild
av joel80
Funderar lite på det här.. Borde man inte kunna få mjukvaru-uppdatering på tidigare modeller med den ändringen? Även på V60 TE är det ju samma sak...
av marcbe
joel80 skrev:Funderar lite på det här.. Borde man inte kunna få mjukvaru-uppdatering på tidigare modeller med den ändringen? Även på V60 TE är det ju samma sak...
Nej, det är ju ny hårdvara (battericeller) också. Så det går icke.
Trasig Renault Scenic

Och, Renaulten går bra. […]

Volvo 740-87 problem vid start B230e

Hej helt ny här och stött på probl[…]

Att fixa det på ett par timmar känns v&[…]

Hej! Har en hastighetsmätare som lägger […]