Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Strei73
Fick bilen i måndags och är riktigt nöjd med komfort, motor och väghållning. Frun tycker den känns lite för stor men hon är van med sin lilla Audi.
Däremot så är den längre än de flesta parkeringsrutor, jag har fast drag och både nos och drag är utanför de flesta parkeringsrutor jag parkerat på.
Antar att det kan medföra lite problem när man ska fickparkera i större städer.
av kombi
Det är definitivt en stor bil, framför allt lång.
Parkeringssensorerna indikerar intensivt när man ska in mellan två bilar.
Jag har en deal med en av bilgrannarna på jobbparkeringen så vi ställer oss med passagerarsidorna mot varandra tight.
Inga passager genom de dörrarna när bilen är parkerad.
Dörrarna är ju inte direkt korta heller så jag har, just här, en förståelse för de som vill glida ner från en högbyggd bil.
av Linqid
Finns fast drag till V90? Trodde det bara erbjöds den halvautomatiska varianten...

Om ja, får jag fråga varför man då väljer det? Det förstör ju halva bilen... :)
av Exyzäta
Linqid skrev:Finns fast drag till V90? Trodde det bara erbjöds den halvautomatiska varianten...

Precisera gärna exakt vad det förstör så folk begriper hur du tänker?
av plamek
Linqid skrev:Om ja, får jag fråga varför man då väljer det?
Några tusenlappar billigare, (blev DAB radio för de pengarna). Någon finess mindre som kan/kommer krångla i framtiden. Man använder dragkroken ganska frekvent. Ett visst påkörningsskydd bakifrån.
av Linqid
plamek skrev:
Linqid skrev:Om ja, får jag fråga varför man då väljer det?
Några tusenlappar billigare, (blev DAB radio för de pengarna). Någon finess mindre som kan/kommer krångla i framtiden. Man använder dragkroken ganska frekvent. Ett visst påkörningsskydd bakifrån.
OK, tack för svar. Kan till viss del förstå det om man använder dragkrok frekvent (samt då prioriterar något annat, i detta fallet DAB, före).
Exyzäta skrev:
Linqid skrev:Finns fast drag till V90? Trodde det bara erbjöds den halvautomatiska varianten...

Precisera gärna exakt vad det förstör så folk begriper hur du tänker?
Om jag får tro, helt ovetenskapligt, så tror jag att de allra flesta med bilintresse tycker att en fast monterad dragkrok förstör rent estetiskt.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
En dragkrok tänker jag inte ens på att den sitter där. Dessutom har den ju en funktion.

Den löjliga spoilern folk envisas med att montera på bakluckan på 70-serien därimot tycker jag är hemst ful och till på köpet saknar den funktion.
av Jacobsson
Har haft tre bilar med löstagbar krok.
På alla dessa har den varit utfälld konstant...
Nu med XC90 och en utfällbar krok är det riktigt enkelt att fälla in/ut så nu kommer den bara vara ute när det behövs!
Användarvisningsbild
av Spid3r
VolvoB20 skrev:En dragkrok tänker jag inte ens på att den sitter där. Dessutom har den ju en funktion.

Den löjliga spoilern folk envisas med att montera på bakluckan på 70-serien därimot tycker jag är hemst ful och till på köpet saknar den funktion.
"Löjliga spoilern..." nu förstår jag inte vad du menar.. :D
Bilagor
S90_back_grey_small.jpg
S90_back_grey_small.jpg (1.22 MiB) Visad 1968 gånger
Slangdragning Magnetventil?

Tjena tjena. Databoxen i min kylarfläkt b&ou[…]

Läcker spolarvätska avstängd

Testade med att fylla fullt med vatten och pumparn[…]

Hon har båda körkorten,-norskt och sven[…]

Hård Bromspedal

Låter mer som dåligt vakuum till broms[…]