Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hey!
Är det någon som har provat själv eller vet om det går att pimpa en V70 (3e gen) som i original är tex. momentum, kintetic med detaljerna från r-design?
Tänker då främst på cromen runt sidofönsterna och baklucka samt fläktarna fram. Är det en omöjlighet?
Så länge det bara handlar om kosmetiska detaljer är det säkert ingen omöjlighet. Däremot kan det kanske i vissa fall ändå bli rätt dyrt, särskilt om du inte kan/vill göra jobbet själv. Delarna kan kanske i vissa fall vara knepiga att hitta begagnade t.ex. därför att de är attraktiva på skroten och det kan också vara en del jobb med att byta exempelvis listerna runt fönstren.

En del av detaljerna till R-Design säljs ju som tillbehör av Volvo. Se här:

http://accessories.volvocars.com/sv-se/ ... 80790/2015

Särskilt i de fallen kan det ändå vara fullt rimligt att skaffa dem och montera dem. Har själv låtit montera "sportpedalerna" i min V70, som är en Summum. Hade förstås gått precis lika bra om det varit en Kinetic eller Momentum.
Tippar på ventilerade stolar. Rent tekniskt möjligt, men då ska man plocka ut CEM:en och få carconfigen ändrad. Ska det se vettigt och original ut så är det ju byte av baksäte (perforerat där också) som gäller. Dessutom måste CCM bytas till en med knappar för ventilation med tillhörande mjukvaruladdning. Har man en 10k liggandes så går det säkert.
Schmoyoho skrev:Tippar på ventilerade stolar. Rent tekniskt möjligt, men då ska man plocka ut CEM:en och få carconfigen ändrad. Ska det se vettigt och original ut så är det ju byte av baksäte (perforerat där också) som gäller. Dessutom måste CCM bytas till en med knappar för ventilation med tillhörande mjukvaruladdning. Har man en 10k liggandes så går det säkert.
Ja några andra tillkommande fläktar där fram än dem till den ventilerade klädseln har jag inte hört talas om. Men ventilerad klädsel har väl aldrig varit knuten till R-design? Däremot till Inscription så det kanske är lite sammanblandning där.

Att byta till ventilerade stolar fram, och därmed också ventilerad baksoffa även om det inte finns några fläktar bak, lär också, som Stefan säger, bli vansinnigt dyrt. Även klimatpanelen (CCM) måste bytas. Jag misstänker starkt att det inte ens är möjligt att göra, i alla fall med Volvos goda minne, eftersom det sannolikt är stopp för att ladda den mjukvara som krävs för att få rätt CCM att fungera tillsammans med de rätta stolarna i en bil som inte har dessa ting från början.
Alltså, TS menar kanske bara prydnadslisten runt ventilationsutblåsen?

Den bilen skulle jag personligen inte våga[…]

Den stora annons-tråden

Nästan så man undrar om ägaren &a[…]

Filter i Aisin tf-71sc?

Finns inga balansaxlar på D3 VEA i V40.

Trasig pump? Rapsolja?

Nu så! Värmepaketet är äntli[…]