Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kocken35
Vilken vindavvisare är bäst samt som ni tycker är snyggast?

Finns flera olika typer och fabrikater.
Dem här ska sitta på en Volvo V70 2.5FT -09 silverfärgad kaross.
Användarvisningsbild
av apersson850
Jag har aldrig provat någon. Varför ska man ha en sån? Är det för att den (enligt länken) håller rutan renare? Det finns ingen anledning jag kan se att köra med fönstret på glänt.
av Exyzäta
apersson850 skrev:Jag har aldrig provat någon. Varför ska man ha en sån? Är det för att den (enligt länken) håller rutan renare? Det finns ingen anledning jag kan se att köra med fönstret på glänt.
Det finns nog dom som fortfarande sitter i sina bilar och röker och hoppas att det inte ska märkas den dagen bilen ska bytas in.
av Desmodue
apersson850 skrev:Jag har aldrig provat någon. Varför ska man ha en sån? Är det för att den (enligt länken) håller rutan renare? Det finns ingen anledning jag kan se att köra med fönstret på glänt.
:-)-)
Användarvisningsbild
av pang58
Jag är övertygad om att trådskaparen inte är ute efter alla inskränkta ifrågasättande om varför man vill ha vindavvisare på sidorutorna. Han frågade efter tips på vindavvisare..
Vad man vill ha på sin bil och varför är väl ganska ointressant??
Ska vi inte då börja ifrågasätta varför vissa t.ex sänker sina bilar så de knappt klarar av att ens köra över farthinder på gatorna, investerar i 20" hjul, eller större med mindre komfort i bilen?
Låt var och en bestämma vad de vill ha på sin bil och om du inte kan hålla dig till frågan i tråden, så håll käft.
/Peter
av andersuw
Nu var det ju i motsats till vad du inbillar dig inget "inskränkt ifrågasättande" apersson850 ägnade sig åt. Han efterfrågade (i motsats till ifrågasatte) helt enkelt skälen till att man vill ha vindavvisare. Och utan att känna till de skälen kan man förstås omöjligen besvara TS fråga om vilka vindavvisare som är bäst. Alltså höll han sig också till ämnet för tråden.

Att var och en får bestämma själv vad han eller hon vill ha på sin bil står inte på något sätt i motsatsställning till en diskussion om skälen till att man vill ha det. Tvärtom är det ofta en förutsättning för att kunna ge goda råd om närmare bestämt vad man bör välja att göra.

Slutligen är det inte din sak att avgöra vad någon av oss andra bör säga eller inte säga. Det råder dessbättre yttrandefrihet på detta forum inom de ramar forumreglerna uppställer och apersson850 har så vitt jag kan se inte brutit mot någon av dessa regler.
Användarvisningsbild
av apersson850
pang58 skrev:...så håll käft.
Och hur hade du då tänkt dig att jag ska få klart för mig vad man ska ha vindavvisaren till? Det finns kanske olika modeller som fyller olika syften. Jag vet inte, men vill gärna veta.

Om du inte bekvämar dig med att tänka innan du skriver, så håll käft.

Den bilen skulle jag personligen inte våga[…]

Den stora annons-tråden

Nästan så man undrar om ägaren &a[…]

Filter i Aisin tf-71sc?

Finns inga balansaxlar på D3 VEA i V40.

Trasig pump? Rapsolja?

Nu så! Värmepaketet är äntli[…]