Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av S80Frälst
Hej alla. :)

Jag undrar ifall det går att byta bakskärmarna på en v70n. Tänkte ta ifrån någon skrot, Eller måste man skära och svetsa och spackla sedan? :shock:
Användarvisningsbild
av Någonting
Sitter inte bakskärmen ihop med området som löper ovanför dörrarna till basen av A-stolpen?

Hittar inte heller några delar på skrot-sidorna som verkar indikera på att det ens finns en bakskärm till V70, det verkar vara en del av karossen.

Ser ganska mörkt ut mao... :???:
av S80Frälst
Jo, jag håller med, Det är ju riktigt synd att det inte går att lösa smidigt själv.
Vill ju inte lämna in bilen och få det lagat utav ett proffs, för samma pris som bilen är värd. :???:
av MickeM
S80Frälst skrev:Jo, jag håller med, Det är ju riktigt synd att det inte går att lösa smidigt själv.
Vill ju inte lämna in bilen och få det lagat utav ett proffs, för samma pris som bilen är värd. :???:
Bakskärmarna sitter tom ihop med taket om du tittar.
Att få en snygg skarv kräver en skicklig plåtslagare/svetsare, samt ett bra underarbete och lack.

Mycket få hempulare fixar allt det snyggt, men det går....

Byte av bakskärm kostar troligen mer än bilens värde. Ja.
Bara lack av bakskärm är flera tusentals kronor.
Kolvringar etc b4b

Dom kom ut,skall det inte vara låsbricker ti[…]

Däckdimension Volvo v90 2025

På min gamla hade jag 17 vinter och 22 somma[…]

Har du provtryckt motorn?

460 T5 AWD

Trist att du inte kan slutföra. Hade vart kul[…]