Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

I början var det bara antingen eller. När jag hade passagerarairbag i min 854 från 1994, då var det bara till att sätta ungarna där bak. Punkt.
Men det var förvisso inte standard då. Den bilen var den första jag hade som hade airbag alls.
Ja, jag hade passagerarairbag i min 960 från 1994. Fick även med papper på att airbagen var urkopplad. Dock så litade jag inte på detta så sonen fick sitta bak i alla fall. När jag sedan köpte en momentumutrustad V70 från 2005 var jag förvånad att denna inte hade passagerarairbag. Men då kunde ju sonen sitta fram i alla fall. Till dess han lärde sig att dra växelspaken till N när det passade honom, typ på motorvägspåfarten...
Det bästa med att tiden går, är att barnen kan sitta i framsätet, med airbagen inkopplad, dom är nog stora numera
Småbarnstiden, med barnstolar, barnvagnar, och annat, ja då borde man ha något annat fordon, typ en buss eller så
apersson850 skrev:Haha, läge för lite uppfostran där. :)
Ärsch, jag ger igen när han tagit körkort ;).
TommyP86 skrev:
Derank skrev:De har som du säger alltid ""friskriver sig från felskrivningar" annonstexterna stämmer ju sällan, så jag tror inte du har mycket att hämta.

Helt irrelevant, finns det med i produktdeklarationen men inte i bilen då är det lämpligen återköp.
Lycka till....
fjohan82 skrev:Till min tidigare bil (V50 MY11) kostade det typ 500 spänn med nyckelavstängning när jag beställde den 2010. Jag "fick" inte välja bort det: "Detta ska du bara ha..." :roll:
74 % av volvobilarna säljs ju som "tjäsntebilar" på 36 mån leasing. Har man inga blbarnstolsungar under dessa 36 månader så lade man ju pengarna på något annat roligt i stället vid beställninsgtillfället.
Jag misstänker starkt att man gott och väl hade pengarna tillbaka på just den lilla investeringen även om man själv inte behövde nyckelavstängning. Säkert en avsevärd fördel på begagnatmarknaden.
andersuw skrev:Jag misstänker starkt att man gott och väl hade pengarna tillbaka på just den lilla investeringen även om man själv inte behövde nyckelavstängning. Säkert en avsevärd fördel på begagnatmarknaden.
i 99% av fallen spelar ju ingen roll för den som är förare och har beställt tjänstbilen, man får ingen kickback som förare om bilen inbringar högre beg-pris. Tvärs om får man högre löneavdrag om bilen är dyrare, då lägger man heller pengarna på något man har nytta av under de 36 månader man kör. Som tex insynsskydd, gummimattor etc .....

Många förhandlingar av tjänstebil med säljaren brukar ju handla om att skohorna i de sista bitarna i kalkylen och pruta de sista hundralapparna på slutpriset. Då var det enkelt att dumpa nyckelavstängningen för att komma i mål.

Det är ju en helt annan sak om man köper bilen själv, men det är ju en mycket liten del av Volvos försäljning som går till privatpersoner.

Det kommer ju värme men ibland är det f&[…]

@Wakki , Konsumentköplagens sträcker si[…]

Hej! Jag har felkoden 1A51-Kommunikation med SRS,[…]

Filter i Aisin tf-71sc?

Hittade en film på youtube där man dela[…]